با حضور استاندار آذربایجان غربی آزمایشگاه مرجع و مرکزی دانشگاه ارومیه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،آزمایشگاه مرکزی دانشگاه ارومیه در سه طبقه و در مساحتی بالغ بر ۱۰۰۰ متر مربع در محل پردیس بین الملل دانشگاه ارومیه احداث و راه اندازی شده است.
 
این آزمایشگاه با بهره مندی از پتانسیل‌های موجود در دانشگاه و ایجاد شبکه آزمایشگاه‌های دانشگاه ارومیه آماده ارائه خدمات علمی پژوهشی به کلیه محققین، اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های استان های شمال غرب کشور و همچنین کشور‌های همسایه، همچنین مراکز علمی پژوهشی، سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و خصوصی در اجرای پروژه‌های تحقیقاتی و کنترل کیفی بخش صنعت در شمال غرب کشور است.

آزمایشگاه مرکزی دانشگاه ارومیه در سه طبقه و در مساحتی بالغ بر یک هزار متر مربع در محل پردیس بین الملل دانشگاه ارومیه و در مدت دوسال با صرف هزینه ۲۰۰ میلیون تومان احداث و راه اندازی شده است. 

فرهاد فرهنگ پژوه رئیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه ارومیه در حاشیه افتتاح آزمایشگاه مرجع و مرکزی دانشگاه ارومیه گفت: این آزمایشگاه در نوع خود، مجهز‌ترین مرکز تخصصی ارائه خدمات آزمایشگاهی و پژوهشی شمال غرب کشور  و دارای گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ سیستم مدیریت کیفیت از QAL انگلستان است.

وی با اشاره به اینکه استان آذربایجان غربی در حوزه دامپروری و گیاهان دارویی از استان‌های شاخص کشور است تصریح کرد: به همین علت استان نیاز شدید به یک آزمایشگاه مجهز در بحث تکنولوژی مواد غذایی و تولیدات گیاهی داشت و این آزمایشگاه قابلیت انجام آزمایش از صفر تا صد هموژه و نگهداری مواد غذایی و گیاهان را براساس موادی که دارند برای تبدیل به پوره و ماده اولیه برای استفاده محققین داراست.

وی با اشاره به اینکه بیشتر آزمایشگاه‌های موجود در کارخانجات استان برای کنترل کیفیت روزانه مواد است اظهار کرد: صادرکنندگان و گمرک برای انجام آزمایش بر روی محصولات صادراتی و دریافت گواهی صدور، محصولات  را به تهران ارسال می‌کردند، ولی با افتتاح این آزمایشگاه دیگر نیازی برای ارسال محصولات برای دریافت گواهی صادرات به تهران نیست.

فرهنگ پژوه با اشاره به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، همه دانشگاه‌های کشور موظف به تاسیس آزمایشگاه مرکزی هستند ادامه داد: دانشگاه ارومیه تنها دانشگاه دولتی دارای خط تولید قطعه آزمایشگاهی با ۵ گواهینامه ایزو ۱۷۰۲۵ در کشور هست و تمامی آزمایشگاه‌های دانشگاه ارومیه برای بهره گیری از دستگاه‌های آزمایشگاهی به شبکه یکپارچه شادا (شبکه آزمایشگاهی دانشگاه ارومیه) وصل هستند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر ۸۸ نفر در محیط آزمایشگاه و ۲۵۶ نفر آزمایش گر در این آزمایشگاه مشغول هستند

انتهای پیام/م
 

افتتاح آزمایشگاه مرجع و مرکزی دانشگاه ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.