مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: در سالجاری 211 مورد حادثه ناشی از کار در استان اردبیل به وقوع پیوسته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، قاسم رحیمی، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل عصر امروز در جمع خبرنگاران بیان کرد: در سال جاری 211 مورد حادثه ناشی از کار در استان اردبیل به وقوع پیوسته که 15 درصد آن منجرب به قطع یا نقص عضو و فوت و 85 درصد آن منجرب به جراحت و شکستگی شده است.

وی افزود: بازرسان اداره کار از ابتدای سال جاری  5 هزار و 500 فقره از واحدهای کارگری استان اردبیل  را مورد بازرسی قرار دادند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: حفظ ایمنی و سلامت جان کارگران از مهمترین اهداف ماست که کارفرمایان ملزم هستند با تهیه وسایل ایمنی میزان صدمات کاهش دهند.

رحیمی تصریح کرد: با اشاره به اینکه عمده ترین حوادث کار ناشی از بی توجهی به مسائل ایمنی است گفت: مستندات و بازرسی های صورت گرفته از واحدهای کارگری  نشان  می دهد عدم استفاده از کلاه ایمنی، عینک، دستکش و کفش کار مناسب و استاندارد توسط کارگران است که ضرورت دارد فرهنگ استفاده از وسایل ایمنی در بین جامعه کار وتلاش تبیین شود.

وی در ادامه  با تاکید به اینکه عمده حوادث ناشی از کار مربوط به بخش ساختمان می باشد اظهار کرد: بی توجهی به مسائل ایمنی کارگران به هیچ عنوان قابل قبول نمی باشد و  در جهت کاهش تعداد وقوع اینگونه حوادث، کارگاه های ساختمانی فاقد ایمنی برابر ماده ۹۶ قانون کار پلمپ خواهند شد.

انتهای پیام/ح

انجام بیش از 5 هزار مورد بازرسی از واحدهای کارگری در اردبیل

 

برچسب ها: کارگر ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.