دبیرکل ایالت بلوچستان پاکستان گفت: اقدامات با هدف ایجاد اعتماد روابط بین ۲ کشور باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، دبیرکل ایالت بلوچستان پاکستان با بیان اینکه اقدامات با هدف ایجاد اعتماد روابط بین ۲ کشور باید در دستور کار قرار گیرد  گفت:ارتقای سطح روابط تجاری و مبادلات بین ساکنان مرز در ۲ طرف بسیار مهم است.

دکتر اختر نذیر در بیست و دومین اجلاس کمیسیون مشترک مرزی ایران و پاکستان در زاهدان با محکوم کردن حادثه تروریستی چابهار گفت: دولت پاکستان مراتب همدردی خود را با دولت جمهوری اسلامی ایران و خانواده شهدای این حادثه اعلام می‌کند.

دبیرکل ایالت بلوچستان پاکستان با بیان اینکه هم اینک دنیا بویژه منطقه در چهار چوب رشد اقتصادی حرکت می‌کند افزود: هیچ کشوری وجود ندارد که به طور کل وابستگی به دنیا نداشته باشد.
وی تصریح کرد: ایران و پاکستان بر اساس حسن همجواری روابط تاریخی دارند که باید به بهترین شکل ادامه یابد.

نذیر با بیان اینکه در مرز‌های مشترک نیاز به افزایش مبادلات اقتصادی و امنیتی است، گفت: با همکاری و روابط بیشتر می‌توان با چالش‌های بزرگ مبارزه کرد.

دبیرکل ایالت بلوچستان پاکستان هدف اصلی برگزاری بیست و دومین اجلاس کمیسیون مشترک مرزی را مرور وضعیت گذشته و حال، یافتن اشکالات و کمک به یافتن راه حل‌های رفع مشکلات و چالش‌ها عنوان کرد.

وی بیان کرد: پس از مذاکرات باید هدف ما افزایش ارتباط و ارتقای سطح معیشت مردم باشد و تلاش برای تحقق آن به جد ادامه یابد.

نذیر تصریح کرد: پاکستان هزینه زیادی را برای مبارزه با تروریست پرداخته به طوری که در سال‌های گذشته حدود ۷۰ هزار نفر از هموطنان ما قربانی اعمال تروریستی شدند.

وی افزود: ارتش و مسئولان امنیتی پاکستان توانسته اند به اقدامات مفیدی در زمینه امنیت در کشور به ویژه منطقه بلوچستان دست یابند.

دبیرکل ایالت بلوچستان پاکستان ادامه داد: ماحصل این تلاش‌ها در زمینه مبارزه با تروریست ها، انهدام باند‌ها و گروه‌های تروریستی بوده است.

وی با بیان اینکه هم اینک تمام آژانس‌های امنیتی کشور‌های مختلف درگیر مساله تروریست هستند گفت: آژانس‌های پاکستان در زمینه مبارزه با تروریست به ظرفیت‌های خوبی دست یافته اند.

اختر نذیر بیان کرد: مراجع امنیتی و دست اندرکار ما به طور مستمر در تلاش برای برقراری امنیت هستند تا شاهد بهبود وضعیت ارتباطات و مراودات باشیم.

وی اظهار داشت: دولت فدرال پاکستان نیز به دنبال ارتقای زیر ساخت‌های مرزی برای تسهیل تردد مردم منطقه به سیستان و بلوچستان است.

دبیرکل ایالت بلوچستان پاکستان با اشاره به ظرفیت‌های کویته مرکز ایالت بلوچستان گفت: هم اینک در بخش راه آهن ماهانه حدود ۶ تا هشت قطار در مسیر کویته به زاهدان تردد می‌کنند.

وی افزود: این منطقه‌ای است که ۲ کشور می‌توانند برای بهبود اقتصاد و گردشگری تلاش کنند.

نذیر تصریح کرد: علاوه بر راه آهن و جاده برای تردد مسافران مسیر دریایی بین بنادر گوادر پاکستان و چابهار ایران نیز وجود دارد که می‌تواند برای تردد زوار استفاده شود.

انتهای پیام/پ

دبیرکل ایالت بلوچستان پاکستان در زاهدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار