رئیس شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت: اختلاف میان ۲ طایفه در مهرستان با پیگیری‌های اعضای شورای حل اختلاف، تلاش بزرگان و ریش سفیدان بعد از چهار سال به صلح و سازش ختم شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، حجت السلام حمید رضا بندانی رئیس شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت: این اختلاف و درگیری طایفه‌ای در مهرستان منجر به وقوع ۶ فقره قتل عمدی از سال ۹۴ تاکنون شده بود که با تلاش معتمدان، بزرگان و ریش سفیدان به سازش ختم شد.
وی با قدردانی از تلاش‌های رئیس حوزه قضایی مهرستان، اعضای شورای حل اختلاف، بزرگان و معتمدان شهرستان‌های ایرانشهر و خاش افزود: نشست‌های متعددی در راستای برقراری صلح و سازش میان این طوایف در مهرستان برگزار شد. رئیس شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان ادامه داد: براین اساس طرفین ضمن اعلام گذشت قطعی در دفترخانه اسناد رسمی، سلاح‌های جنگی غیرمجاز بکار رفته و متهمان قتل را نیز به مراجع قضایی تحویل دادند.

بندانی بیان کرد: توجه به ظرفیت بزرگان و ریش سفیدان برای پیشگیری از جرائم در سیستان و بلوچستان بسیار حائز اهمیت است به گونه‌ای که تاکنون پرونده‌های اختلافات طایفه‌ای فراوانی با کمک این قشر به سازش ختم شده است.

وی بیان کرد: علاوه بر ترویج این کار خداپسندانه باید از ظرفیت بزرگان و ریش سفیدان برای پیشگیری از جرائم نیز استفاده بهینه کرد.

رئیس شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان افزود: دستگاه قضایی در کنار حمایت و توجه از سنت حسنه بخشش و گذشت با افرادی که امنیت عمومی جامعه را به مخاطره بیندازند برخورد قانونی و قاطع خواهد کرد.

وی اضافه کرد: عملکرد و اقدامات شورای حل اختلاف تاثیر بسزایی در کاهش پرونده‌ها داشته است.

مهرستان با دارا بودن چهار دهستان، ۲ بخش مرکزی و آشار و یک شهر در ۴۵۷ کیلومتری جنوب شرق زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان و در همسایگی کشور پاکستان واقع شده است.

انتهای پیام /پ

صلح و سازش میان طایفه ها در سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار