عضو هیات مرکزی مجلس علمای بحرین گفت:آل خلیفه با حمایت عربستان و امارات آزادی خواهان را سرکوب می کند.

آل خلیفه با حمایت عربستان آزادی خواهان را سرکوب می کندبه گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، شیخ محمد حسن عضو هیات مرکزی مجلس علمای بحرین در نشست نقض حقوق بشر توسط آمریکا در غرب آسیا که امروز(دوشنبه)  در خبرگزاری تسنیم برگزار شد، گفت: در جزیره بحرین درد‌های بزرگی وجود دارد به طوریکه با رژیمی روبرو هستیم که انواع جنایات را مرتکب می‌شود و دقیقا کار‌هایی که رژیم صهیونیستی برای تغییر ساختار جمعیت انجام داده است را در پیش گرفته است چنانچه با لغو تابعیت ساکنان اصلی بحرین و دادن تابعیت به خارجی‌ها از سال ٢٠٠٠جمعیت بحرین از ٦٥٠هزار نفر به یک میلیون و دویست هزار نفر رسیده است.

وی ادامه داد: رژیم آل خلیفه در بحرین با حمایت‌های عربستان و امارات ملتی را که خواهان آزادی است را سرکوب می‌کند، اما به وجود این موضوع درد مردم یمن و فلسطین برای ملت یمن در اولویت است.

شیخ محمد حسن  خاطرنشان کرد: رژیم بحرین حقوق بشر را به طور گسترده نقض می‌کند انواع جنایات اجتماعی و سیاسی برای سرکوب ملت بحرین صورت می‌گیرد برای مثال انحلال احزاب سیاسی به خصوص جمعیت الوفاق و یا مجلس علمای بحرین همه در راستای جنایات آل خلیفه است.

وی ادامه داد:رژیم آل خلیفه با استفاده از سیستم قضایی نظامی مخالفان خود را اعدام می‌کند به طوریکه بیش از پانزده هزار نفر در این دادگاه‌های نظامی محاکمه شده اند و بیش از چهار هرار نفر قربانی شکنجه شده اند.

شیخ محمد حسن خاطرنشان کرد: ما شاهد ممنوعیت تظاهرات مسالمت آمیز از سال ٢٠١٥ هستیم و ٧٤٩ شهروند بحرینی در این مدت لغو تابعیت شده اند،که شیخ عیسی قاسم از جمله این افراد بوده است، حکم اعدام شیخ علی سلام نیز از دیگر موارد سرکوب از سوی رژیم آل خلیفه است،از سال ٢٠١١چهل شهروند بحرینی محکوم به اعدام شده اند که سه نفز از آن‌ها برای جلب نظر کشور امارات انجام شده است.

وی ادامه داد: شکنجه‌های جنسی زنان و مردان از جمله جنایات رژیم آل خلیفه است که با استفاده از این روش‌ها اعتراف گرفته می‌شود،با وجود چنین جنایاتی نا شاهد عضویت رژیم بحرین شورای حقوق یشر هستیم که با حمایت آمریکا و عربستان انجام شده است.

شیخ محمد حسن  گفت: روابط بحرین و آمریکا به ده‌ها سال پیش باز می‌گردد، امروز ما شاهد هستیم که بحرین میزبان ناوگان پنجم آمریکاست و بار‌ها روسای جمهور آمریکا تاکید کرده اند که بحرین برای آن‌ها اهمیت استراتژیک نظامی و سیاسی دارد.

وی افزود: آمریکا از  رژیم آل خلیفه را برای سرکوب مخالفان تشویق می‌کند و می توان بارزترین حمایت آمریکا را دیدار ترامپ با پادشاه بحرین دانست، در این دیدار ترامپ اعلام کرد روابط آمریکا و بحرین هیچگاه دچار بحران نخواهد شد. پس از این دیدار شاهد حمله به مردم و شهادت شش نفر از مدافعان شیخ عیسی قاسم هستیم، همه جنایات آل خلیفه با چراغ سیز آمریکا انجام می شود، بنابراین می توان نتیجه گرفت که تمام جنایات آل خلیفه با حمایت  و برنامه ریزی انگلیس بوده و این نمونه ای برای حمایت از حقوق بشر توسط آمریکا در منطقه است.

انتهای پیام/

برچسب ها: سیاسی ، سیاست خارجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۱۳:۴۶ ۱۹ آذر ۱۳۹۷
سرنگونی ال سعود وال خلیفه به امید خدا نزدیک هست
آخرین اخبار