مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه راهبردی و استراتژیک درنظام جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،  حجت الاسلام سید امین اله دادگر، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان امروز در مراسم تجلیل از دانشجویان برتر دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه راهبردی و استراتژیک درنظام جمهوری اسلامی ایران است و باید تربیت و آموزش دانشجو معلمان با نهایت دقت و در سطح بالای علمی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: درحوزه تعلیم وتربیت وآموزش وپرورش باید به اولویت ها توجه شود و اساتید دانشگاه فرهنگیان نباید تنها به آموزش اکتفا کنند ودر کنارآموزش ، پرورش هم جز اولویت های اساسی باشد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان افزود: سخنان رهبری مبنی براینکه دانشگاه فرهنگیان مرکز ثقل آموزش وپرورش است اهمیت این دانشگاه را برای ما روشن میکند و  باید مسئولان با به روز آمدیی سیستم آموزشی در دانشگاه فرهنگیان و حل مشکلات این دانشگاه در راستای ارتقاء نظام آموزشی کشور اقدام نمایند.

دادگر گفت: سرعت به روز رسانی و ارتقاء سطح علمی اساتید قابل قبول نیست و بسیار کند پیش می رود و نیاز است وزارت آموزش و پرورش نگاهی جدی و اساسی به دانشگاه فرهنگیان داشته باشد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان گفت: با رویکرد جدید و مساعدت سازمان برنامه بودجه مقرر گردیده تا مقدمات جدا شدن بودجه دانشگاه فرهنگیان ازآموزش و پرورش  و الحاق آن به  آموزش عالی فراهم شود  تا نیازهای پایه ای واساسی این دانشگاه و ارتقاء سطح علمی محقق شود.

دادگر تصریح کرد: بنیاد خیرین دانشگاه فرهنگیان نیز تشکیل شده و خیرین بزرگی اعلام امادگی کردند تا در حوزه آموزش و تربیت معلمین فعالیت داشته باشند.

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت معلمان کمتر از انرژی هسته ای نیست گفت :دانشمندان ما را همین معلمان تربیت کردند ونیاز است جایگاه وشان معلم درجامعه حفظ وپاسداری شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان افزود: معلمان علاوه بر بالا بردن سطح علمی جامعه وآموزش دانش آموزان نقش تربیت نسل ها را برعهده دارند که نقشی بسیار حائذ اهمیتی را درآینده جامعه دارد.

انتهای پیام/ح

تجلیل از دانشجویان برتر دانشگاه فرهنگیان اردبیل

برچسب ها: دانشگاه ، فرهنگیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.