مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشور گفت : حضور سفیران انفال برای حفظ، توسعه و احیای منابع طبیعی لازم و ضروری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی نژاد مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشور در گردهمایی مسئولین حوزه های نمایندگی ولی فقیه ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه 2 کشوری گفت : در کشور ما منابع طبیعی از اهمیت ویژه ای برخوردار استو ما باید برای حفظ آن تلاش کنیم.

وی به سفیران انفال اشاره کرد و افزود : سفیران انفال با هدف حفظ ، احیا و توسعه منابع خدادادی به روستا ها و مناطق مختلف می روند تا با مردم و بهره برداران به صورت مستقیم صحبت کنند.

سلطان نژاد معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان زنجان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان گفت : در استان 1 میلیون و 237 هکتار منابع طبیعی وجود دارد که از این آمار 73 هزار و 500 هکتار جنگل طبیعی است و 1 میلیون و 137 هکتار نیز به مراتع اختصاص یافته است.

وی شخم و تصرف، دام مازاد ،چرای زودهنگام ، اتش سوزی ، آفات و امراض را از مهمترین علت های تخریب منابع طبیعی برشمرد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان به اجرای طرح کپه کاری هم اشاره کرد و گفت : امسال در قالب عملیات بیولوژیکی اعتباراتی به معاونت فنی این اداره کل اختصاص یافته که بخشی از این اعتبارات برای کپه کاری در تمامی شهرستان های استان استفاده شده است.

وی افزود : امسال 1 هزارو 395 هکتار از اراضی استان کپه کاری شده و 200 هکتار نیز بذر پاشی شده است.

سلطان نژاد هدف از اجرای کپه را جلوگیری از فرسایش بیش از حد خاک، کمک به معیشت دامداران ، احیای پوشش گیاهی و حفظ آب و خاک اعلام کرد.


انتهای پیام /ک


امسال بیش از یک هزار هکتار از اراضی استان زنجان کپه کاری شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.