رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج گفت: ماهی یک ماده غذایی بسیار مفید و لازم در برنامه غذایی می‌باشد که از ارزش تغذیه‌ای بسیار بالایی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، بماندشتی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج گفت: با توجه به اهمیت غذایی ماهی یکی از وظایف سازمان دامپزشکی بازدید و نظارت بر مراکز ماهی فروشی و اطلاع رسانی عموم در جهت تشخیص ماهی سالم از ماهی فاسد می‌باشد.

وی با بیان اینکه خرید ماهی از دوره گرد‌ها ممنوع است، افزود:ماهی را از فروشگاه‌های معتبر که تحت نظارت دامپزشکی هستند خریداری کنید.

بماندشتی با بیان این مطلب که شهروندان ماهی را بصورت بسته بندی شده تهیه کنند، گفت:ماهی‌های بسته بندی شده مجوز و تاریخ مصرف دارند و به دلیل آنکه تحت نظارت ماموران دامپزشکی هستند از نظر مصرف مانعی ندارند.

وی افزود: ماهی تازه یک تا دو روز داخل یخچال قابل نگهداری است، اما ماهی یخ زده پس از خارج شدن از یخچال باید به سرعت مصرف شود و حدود یک ماه در فریزر قابلیت نگهداری دارد.

بماندشتی گفت: از شهروندان درخواست داریم کنسرو ماهی را با نشان شرکت‌های معتبر خریداری کنند و دقت داشته باشند که کنسرو بادکردگی سر و ته، نشتی و علائم زنگ زدگی نداشته باشد.

انتهای پیام/ی

ماهی را تا یک ماه می توان در یخچال نگهداری کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار