روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در پی انتشار خبری مبنی بر تخریب منزل میراثی عطاالملک دهش با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که هیچ‌گونه تخریبی در ساختمان قدیمی و میراثی عطاالملک دهش انجام نشده و نخواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به نقل از روابط عمومی اداره کل آموش و پرورش استان اصفهان

در پی انتشار خبر جعلی تخریب منزل میراثی عطاالملک دهش؛ هیچ‌گونه تخریبی در ساختمان قدیمی و میراثی عطاالملک دهش انجام نشده و نخواهد شد.

خانه قدیمی عطاالملک دهش از شخصیت‌های اجتماعی اواخر دوره قاجار در اصفهان در دهه هشتاد توسط اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان و زیر نظر کارشناسان میراث فرهنگی اصفهان مرمت، و هم‌اکنون موزه آموزش و پرورش استان است و آثار گران‌بهای تعلیم و تربیت در آن نگهداری و به نمایش گذاشته شده است.

این عمارت در سال 1378 بنا به تصمیم بسیار ارزشمند ادارات کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش استان اصفهان جهت نگهداری هر چه بهتر و باشکوه‌تر با تغییر کاربری تبدیل به موزه دائمی آموزش و پرورش استان اصفهان شد و با اعتبارات اداره کل نوسازی مدارس استان و نظارت فنی میراث فرهنگی استان اصفهان به طور کامل مرمت و هم‌اکنون به عنوان موزهٔ آموزش و پرورش، یکی از ارزشمندترین بناهای تحت مدیریت استان است.

در کنار این بنای باارزش، بنای مربوط به اقامتگاه خدمتکاران عطاالملک بوده است که این بنا نیز میراثی است و دارای ارزش تاریخی و هم‌اکنون منتظر اعتبار دولتی است که با نظارت کارشناسان میراث فرهنگی مرمت و در اختیار موزه و پژوهش سرای معلمان پورقدیری قرار گیرد.

مرکز تحقیقات معلمان پورقدیری اصفهان که در جوار این بنای باارزش واقع است در سال 1378 و با مشارکت زنده‌یاد فخریه کلباسی، خیر مدرسه‌ساز اصفهانی احداث و هم‌اکنون بسیار پویا و فعال در حال خدمت‌رسانی به جامعه فرهنگی اصفهان است.

روز شنبه 17 آذرماه و در پی انتشار اخبار جعلی خبر تخریب این بنا، کارشناسان اداره کل نوسازی مدارس سریعاً به محل اعزام شده و موضوع به طور کامل بررسی شده است و هیچ‌گونه تخریبی برای این مکان گزارش نشده است.

گفتنی است در تمام فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی تحت اختیار آموزش و پرورش استان و با توجه به دستور اکید وزارت آموزش و پرورش، هرگونه تغییر وضعیت (از رنگ‌آمیزی ساده تا تغییرات ساختمانی و تعمیرات جزئی و اساسی) بایستی با نظر کارشناسی و نظارت کارشناسان ساختمان و تأسیسات اداره کل نوسازی مدارس استان‌ها صورت پذیرد و مدیران مدارس بدون مجوز رسمی کارشناسان این اداره کل مجاز به تغییرات کالبدی فضاها و تجهیزات نخواهند بود.

این خبر کاملاً جعلی است و هیچ‌گونه تخریبی در این فضای باارزش فرهنگی و تاریخی صورت نگرفته است.

 

انتهای پیام/م

 

تکذیب خبر تخریب منزل میراثی عطاالملک دهش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
س
۰۲:۱۹ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
این عمارت شاهکار حاصل فکر مدیر کل سابق آموزش و پرورش استان اصفهان جناب آقای مدنیان است