رئیس شورای شهر تهران گفت: اگر اعضا به عملکرد شهردار اعتراض دارند ابتدا باید موارد را به رئیس شورا اعلام کنند و اگر برطرف نشد به صورت کتبی اعلام کنند.

خبرنگار: کاظمی/تذکر هاشمی به تذکرات غیرضروری اعضای شورابه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در جریان یکصد و ششمین جلسه شورای شهر تهران که امروز (یکشنبه هجدهم آذرماه) برگزار شد، در پی به درازا کشیدن نطق پیش از دستور یکی از اعضا نسبت به رعایت ضوابط نطق پیش از دستور به اعضا تذکر داد و اظهار کرد: بر اساس آئین‌نامه داخلی شورا در هر جلسه 3 نفر از اعضای شورا می‌توانند هرکدام به مدت 10 دقیقه صحبت کنند.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه اعضا باید 48 ساعت قبل از آغاز جلسه به هیئت رئیسه اعلام کنند که نطق دارند،تصریح کرد: برخلاف این آئین‌نامه این فرآیند از سوی اعضا رعایت نمی‌شود و خیلی از مواقع می‌بینیم که یک روز قبل اعضا این موضوع را به صورت تلفنی به بنده اعلام می‌کنند و ما ناچار به اصلاح دستور جلسه می‌شویم.

هاشمی رفسنجانی گریزی هم به تذکرات اعضای شورای شهر زد و گفت: از آنجایی که در آئین‌نامه داخلی موضوعی به عنوان تذکر نداریم و طبق ماده 83 آئین‌نامه داخلی هر یک از اعضا در صورت اعتراض به عملکرد شهردار باید موارد را به صورت روشن از طریق رئیس شورا اعلام کنند، افزود: در صورتی که این وضعیت ادامه پیدا کند، آن وقت موضوع را باید به صورت کتبی ارائه دهند.

وی افزود: به خاطر رعایت تذکرات و همچنین زمان نطق، ناچارم که به اعضای شورای شهر تذکر بدهم تا در جلسات آینده این فرآیند ادامه نیابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار