مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: ۶۴ نفر هشت ماه گذشته بر اثر حوادث کارگری در مازندران جان خود را از دست دادند که ۹ درصد کمتر از مدت مشابه پارسال است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: شهرستان ساری با ۱۰، آمل با ۹ و تنکابن با ۸ مورد بیشترین و سوادکوه، نکا، جویبار و گلوگاه هر کدام با یک مورد فوتی، کمترین موارد مرگ ناشی از حوادث کار را داشتند.

وی عمده دلایل مرگ افراد در حوادث کار را سقوط از بلندی با ۲۶ نفر، برق گرفتگی با ۲۵، اصابت جسم سخت با ۷ اعلام کرد و افزود: بیشترین فوتی‌ها با ۱۶ مورد در مرداد ماه امسال ثبت شد.

عباسی با بیان اینکه سنین ۳۱ تا ۴۰ سال با ۱۷ مورد بیشترین فوتی را داشتند، از مجموع ۶۴ مورد فوتی ۵۳ نفر متاهل و ما بقی مجرد بودند.
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران ادامه داد: ۴ تبعه غیر ایرانی نیز هشت ماه امسال در سوانح کارگری استان جان خود را از دست دادند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان است، گفت: داشتن برنامه ایمنی در کار، رعایت استاندارد‌ها و قوانین مربوطه، آموزش و ایجاد نظام اطلاع رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده را از مهمترین راهکار‌ها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار دانست.

انتهای پیام/ک


مرگ ۶۴ کارگر مازندرانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.