نماينده مردم اردبيل، نير، نمين و سرعين در مجلس شورای اسلامی توسعه انرژی های نو و تجديدپذير را برای حفظ محيط زيست ضروری دانست.

توسعه انرژی های نو برای حفظ محيط زيست ضروری است

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد فيضی، نماينده مردم اردبيل، نير، نمين و سرعين در مجلس شورای اسلامی در مراسم آغاز بكار مركز تحقيقات انرژی اين واحد دانشگاهی اظهار كرد: كل دنيا به اين نتيجه رسيده اند كه برای حفظ محيط زيست، دست از منابع فسيلی بكشند و اين در حالی است كه مصرف انرژی در ايران بيش از 4 برابر ميانگين دنياست.

وی گفت: تا سال 2050 بيش از 80 درصد انرژی جهان از انرژی های تجديدپذير خواهد بود و كشور ما بايد تلاش كند در برنامه ريزی های خود با استفاده از مراكز تحقيقاتی و علمی در اين مسير مهم قرار گيرد.

عضو هيات علمی دانشگاه آزاد اسلامی اردبيل ادامه داد: در برنامه ششم توسعه و سياست های مقام معظم رهبری همه اين موارد پيش بينی شده و بايد تا پايان برنامه ششم مصرف انرژی 50 درصد كاهش يابد.

فیضی افزود: با تصويب مجلس شورای اسلامی 32 درصد از فروش منابع انرژی اعم از نفت و گاز در اختيار صندوق توسعه ملی قرار می گيرد تا برای آيندگان برنامه ريزی و هزينه شود.

وی اضافه كرد: مجلس اجازه داده 200 ميليون دلار از صندوق توسعه برای نگهداری آب هايی كه از بين می رود برداشته شود.

نماينده مردم اردبيل، نير، نمين و سرعين در مجلس شورای اسلامی بيان كرد: از اوايل شروع اين دوره مجلس اتفاقی كه افتاد و بنده به عنوان نماينده موافق صحبت كردم دو سازمان سانا و سابا در یکدیگر ادغام و وظایف آنها به سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی "ساتبا"  منتقل شد.

انتهای پیام/ح

کاهش 50 درصدی مصرف انرژی تا پایان برنامه ششم پیش بینی می شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.