امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: نمایندگان و رئیس مجلس با شجاعت و بصیرت دام‌های دشمن را بشناسند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛  حجت الاسلام و المسلمین عابدینی امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: باید یک بار برای همیشه تکلیف ننگ نامه‌هایی که آمریکا و اروپا منافع مشترکتشان در آن‌ها قرار دارد و و مجلس، مردم و جامعه علمی را مشغول این بحث‌ها می‌کنند، روشن کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: باید نمایندگان و رئیس مجلس شورای اسلامی  با شجاعت و بصیرت دام‌های دشمن را بشناسند، وقت مردم را تلف نکنند، به دشمن چراغ سبز نشان ندهند و زمینه سیطره دشمن را فراهم نیاورند.

وی گفت: کسانی که مرعوب دشمن می‌شوند به این خاطر است که ملت بزرگ خود را نمی‌شناسند، این افراد اگر به خدا اعتقاد داشته باشند به نصرت الهی نیز معتقد خواهند بود و محکم در مقابل دشمنان می‌ایستند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: آمریکا و اروپا هیچ زمانی برای ایران مشکل گشایی نکرده اند و قصد حل مشکلات ما را دارند، کشور باید با اتکا بر توان داخلی روی پای خود بایستد.

وی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: بیایید قرآن را مطالعه کنید و بشنوید که خدا فرموداگر به ستمگران تکیه کنید آتش می‌گیرید و امروز آمریکا، انگلیس، فرانسه و دیگر کشور‌های اروپایی مصداق ستمگران هستند.

امام جمعه قزوین افزود: صدام ملعون که به امریکا و اروپا تکیه کرد صاحب چه دستاوردی شد، کویت و منافقین هم که به صدام تکیه کردند دچار چه عاقبتی شدند، به جز اینکه سرافکنده و آواره شدند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی ادامه داد: از خدا می‌خواهیم آبروی آن کسانی آتش بگیرد که این آتش را می‌خواهند به جان ملت ما بیندازند و خدا عزت، اقتدار، عظمت، استقلال، وحدت، یکپارچگی، محبت و برادری را به برکت قرآن، نماز و رهبری به آحاد ملت ما عنایت کند.

وی افزود: امروز هیچ چیزی نمی‌تواند سیاه رویی باقی مانده برای دولتمردانی که وعده و وعید دادند و به دشمن تکیه کردند را پاک کند جز اینکه توبه کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با تأکید بر اینکه باید چرخ صنعت خود را به گردش در بیاوریم، بیان کرد: باید از دانشمندان جوان و پر انگیزه خودمان برای اقتصاد مقاومتی بهره‌مند شویم، بیکاران خود را به کار بگیریم و به جای خام فروشی مواد اولیه را به کالای با ارزش تبدیل و به بازار عرضه کنیم.

وی یادآور شد: باید در مسیر اتحاد و انسجام خود بکوشیم و به اقتدار ملت با محوریت ولایت و رهبری ارتقا ببخشیم تا عزت و استقلالمان در مقابل دیگران محفوظ بماند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به روز دانشجو گفت: زمانی که کودتای ۲۸ مرداد سال ۳۲ اتفاق افتادو فرزند رضاخان دوباره بر مردم مسلط شد، نیکسون معاون رئیس جمهور امریکا برای حمایت و تثبیت جایگاه شاه ایران در کشور ما حضور یافت.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: دانشجویانی که در آن دوره با سیطره و ظلم مستکبران همچون امریکا مخالف بودند به حضور نیکسون در دانشگاه تهران اعتراض کردند و نیروی‌های امنیتی پهلوی به مقابله با دانشجویان پرداختند.

وی اضافه کرد: در این اعتراض سه تن از دانشجویان به نام‌های مصطفی بزرگ نیا، احمد قندچی و مهدی شریعت رضوی به شهادت رسیدند و تعدادی مجروح و تعدادی نیز دستگیر شدند.

امام جمعه قزوین یادآور شد: در آن ایام شاه پهلوی دانشجویان آزادیخواه ما را فدای دژخیمی همچون نیکسون کرد و ۱۶ آذرماه در تاریخ کشور ما به نام دانشجویان ظلم ستیز و آزادیخواه ثبت شد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی گفت: نیکسون معاون امریکا که عامل قتل دانشجویان ایرانی شد از سوی دانشگاه زمان شاه دکترای حقوق را دریافت کرد، یعنی این شخص با اینکه با ورود خود به ایران، جامعه ما را به آشوب کشید جایزه هم دریافت کرد، مثل زمانی که به جنایتکاری که هواپیمای مسافربری ما را در دریای خلیج فارس مورد هدف قرار داد و بیش از ۲۶۰ نفر را به کشتن داد، هدیه شجاعت تقدیم کردند.

وی با اشاره به شجاعت و آزادیخواهی دانشجویان در زمان سفر نیکسون به ایران بیان کرد: امام راحل به دلیل همین شجاعت دانشجویان فرمودند که کلید سعادت کشور به دست معلمان و دانشجویان است، بنابراین دانشجویان، اساتید، معلمان و فرهیختگان ما باید مشکل کشور را حل کنند.

خطیب نماز جمعه قزوین عنوان کرد: رهبر فرزانه انقلاب فرموده اند: «جنبش دانشجویی ضداستکبار و ضد سلطه و ضد استبداد و عدالتخواه است»، دانشجویان فرهیخته و اساتید انقلابی کشور به دنبال تحقق این منویات رهبری هستند و مشمول عنایت خداوند و برخوردار از عزت و کرامت خواهند بود.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با اشاره به حادثه تروریستی چابهار گفت: در این حادثه ۲ تن از افراد نیروی انتظامی به شهادت رسیدند که همه مطلع هستیم که ریشه این حوادث به امریکا، اسرائیل و انگلیس برمی گردد.

وی در ادامه به سالگرد شهادت سومین شهید محراب آیت الله دستغیب، سالگرد رحلت مرحوم آیت الله سید محمدرضا گلپایگانی و سالگرد شهادت احمد کشوری اشاره کرد.

انتهای پیام/

خطبه های نماز جمعه قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.