نخستین جشنواره کشت بادام‌کوهی با کشت این گونه حفاظت محیط زیستی در 500هکتار از اراضی ارتفاعات جنوب غرب کاشان واقع در دو بخش برزک و نیاسر آغاز شد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، عباس کتابی، دبیر نخستین جشنواره کشت بادام‌کوهی در کاشان، در ابتدای این جشنواره که با حضور مهندس خلیل آقایی، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و دکتر حمید ظهرابی، معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست کشور در حال برگزاری است گفت: این حرکت ارزشمند زیست محیطی با شعار «کاشان را سرسبز کنیم» و حضور نیروهای مردمی از جمله دو هزار نفر از پایگاه های بسیج و دانش آموزان شهرستان در سطح 500 هکتار انجام می شود.

وی تصریح کرد: کشت بذر بادام کوهی در منطقه کاشان با توجه به شرایط اقلیمی،‌ جغرافیایی‌، گردشگری، ‌اقتصادی وغیره علاوه بر حفظ و تثبیت و کنترل فرسایش خاک می‌تواند تاحدودی سیاستهای اقتصاد مقاومتی را در بخش کشاورزی شهرستان محقق کند .

کتابچی، با تاکید بر اینکه کاشان مناسب کشت بادام کوهی است که به آب و هوای گرم و خشک مقاوم است گفت: بادام کوهی با نفوذ ریشه اش در عمق زمین و سایه ای که می گستراند از فرسایش خاک جلوگیری می کند و برای مهار روان آبها و سیلاب ها بسیار مفید است.

به گفته وی، مشارکت مردم به ویژه کشاورزان در کشت بادام کوهی در عرصه های طبیعی کاشان بعد از 3 تا 6 سال ثمره بخش خواهد بود و اگر کشاورزان و متولیان اجرای این طرح نهال های بادام کوهی را در برابر چرای دام و آفات صیانت کنند.

شایان ذکر است:بنابر آمار سالهای اخیر 1300 هکتار از اراضی بخش کوهستانی شهرستان کاشان ‍پوشیده از درخچه های بادام کوهی است .

نخستین جشنواره کشت بادام‌کوهی در کاشان هم اکنون با سخنرانی  حمید ظهرابی، معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست کشور در سالن ورزشی امام خامنه‌ای (مدظله)شهربرزک در حال برگزاری است.

 

انتهای پیام /س

جشنواره کشت بادام کوهی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.