مشاور وزیر و دبیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی مساجد کشور گفت: خودسازی برای مسئولان فرهنگی مساجد کشور از الزامات است و این تذهیب نفس، لازمه‌ی رشد پایدار مساجد است.

خودسازی برای مسئولان فرهنگی مساجد کشور از الزامات است/ همین که پای جوانان را به مساجد باز کنیم کار فرهنگی کرده ایمدر گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ارزانی مشاور وزیر و دبیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی مساجد کشور در گردهمائی مسئولین دبیرخانه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: انگیزه‌ی الهی، خودجوشی و تذهیب نفس باعث می‌شود نگاه‌های بودجه محور از مسئولان دور شود و این تقوا، صداقت و ادای امانت است که سازندگی را رقم می‌زند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در دست ما، یک امانت است؛ حتی نقدی هم صورت می‌گیرد باید نقدسازنده باشد؛ امام خمینی رحمه الله علیه با هیچ منبع مادی انقلاب کرد؛ باید از این شجره طیبه با انصاف مراقبت نمائیم.

ارزانی تصریح کرد: باید در بحث با منتقدان انصاف را رعایت کنیم؛ همه‌ی ما در یک سنگر هستیم؛ و همگی سربازیم و باید مراقب باشیم دچار اشتباه نشویم.

مشاور وزیر و دبیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی مساجد کشور اظهار داشت:اینکه روایت داریم در مسجد بنشید عبادت است، این عبادت خود مربی است؛ همین که پای جوانان را به مساجد باز کنیم کار فرهنگی کرده ایم.

وی افزود: تا پایان آبان ۹۲۰ هزار نفر در کانون‌های فرهنگی مساجد کشور عضو شده اند و امید داریم که این میزان تا پایان سال ۱۳۹۸به بالاتر از دو میلیون برسد.

ارزانی گفت:یکی دیگر از مولفه‌های ما کانون فرهنگی و هنری است؛ مطابق با فرمایش مقام معظم رهبری که می‌فرمایند: هنر باید میدان دار باشد و لذا بهترین و تاثیرگذارترین مباحث هنری است و مطابق هر استان باید بکار گرفته شود.

دکتر حیدری معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این گردهمایی گفت: مسجد در ایران پایگاه اعتقادی، اجتماعی، سیاسی و حتی در بعضی شرایط پایگاه نظامی بوده و می‌باشد.

وی افزود:موضوع فرهنگ و تحولات فرهنگی باید در مساجد بیشتر پیگیری شود تا از تهاجم‌ فرهنگی کشور‌های دیگر جلوگیری نمائیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: بودجه‌ها و افزایش آن مستلزم داشتن برنامه در ستاد هماهنگی است و برنامه ریزی منسجمی را می‌طلبد؛ وضعیت اقتصادی ما تاکید بر برنامه محور بودن و صرفه جویی در هزینه‌ها دارد.

وی اظهار داشت: موضوع اصلی تمرکز زدایی فرهنگ از تهران به استان‌ها بسیار قابل توجه و جزو اولویت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که خوشحالیم ظبق آمار ستاد، کانون‌های مساجد در روستا‌ها پیگیری و اقدامات بهتری را به نسبت شهر‌ها انجام داده اند.

حیدری با اشاره به اینکه ما میتوانیم از ظرفیت فضای مجازی برای فرهنگ سازی نیز استفاده کنیم گفت: نیاز جوانان با نیاز‌های نسل قبل متفاوت است و ساخت سینمای جوان بسیار شایسته و در جهت نیاز سنجی جوانان کشور است که می‌تواند فرهنگ ایرانی-اسلامی را در اختیار جوانان کشور قرار دهیم.

وی افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به جهت دایره نفوذ می‌تواند از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز عمل بهره ور بیشتری داشته باشد و امید است بتوانیم فرهنگ ایرانی اسلامی را به بهترین شکل ممکن به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

در این نشست از سیزدهمین پوستر مسابقات استانی و کشوری قرآنی مدهامتان رونمایی شد که متقاضیان می‌توانند از امروز در پایگاه اینترنتی مدهامتان برای شرکت در مسابقات قرآنی ثبت نام کنند.

در پایان از دبیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی مساجد کشور و تعدادی از دبیران استانی برتر کشور تقدیر و قدردانی شد.

انتهای پیام//آ. ف


تمرکز زدایی فرهنگ سازی از پایتخت، در اولویت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی



برچسب ها: مساجد ، اخبار فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.