صابریان به بیان چند نکته کلیدی برای مقابله شهروندان با عوارض هوای آلوده پرداخت.

پیمان صابریان رئیس اورژانس تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در هنگام بروز آلودگی هوا گروه‌های حساس قبيل سالمندان، كودكان، مادران باردار و افرادی كه دارای بيماری زمينه‌ای هستند از حضور در مناطق پر تردد و مركزی شهر كه آلودگی هوای بيشتری وجود دارد، اجتناب كنند.

صابريان اظهار کرد: شهروندان حتماً از ماسک‌ها‌ی مخصوص جهت جلوگيری از استنشاق هوای آلوده استفاده كنند.

رئيس اورژانس تهران گفت: شهروندان در این روزها از انجام فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی(پياده روی)در هوای آزاد پرهیز نمایند و  مايعات فراوان مخصوصاً شير بيشتر مصرف كنند.

وی  ضمن اشاره به این موضوع که  بخش عمده‌ای از آلاینده‌های هوا، اکسیدان‌ها هستند و با ورود به بدن، رادیکال‌های آزاد تولید می‌کنند، بیان کرد: پیشنهاد می شود افراد از مواد غذایی با خاصیت آنتی اکسیدانی استفاده نمایند.

موادی برای خنثی سازی  اثرات سوء آلاینده‌ها 

وی گفت: استفاده از انواع میوه‌ها و سبزی‌ها به خصوص میوه‌هایی که ویتامین A,E,C دارند، می‌تواند بخشی از اثرات سوء آلاینده‌ها را خنثی کند.

صابريان افزود: آمبولانس‌ها و اتوبوس آمبولانس‌های اورژانس ١١٥ تهران در ميدان‌های پايتخت جهت خدمات رسانی به صورت آماده‌باش هستند و شهروندان می‌ توانند در صورت بروز هرگونه مشكل به اكيپ‌های مستقر برای رفع مشكل مراجعه كنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار