استاندار آذربایجان غربی گفت:تقویت عشایر و رونق تولیدات این قشر از برنامه های مهم دولت است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،جلسه شورای عشایر استان با حضور استاندار آذربایجان غربی و رییس سازمان امور عشایر ایران در سالن جلسات استانداری آذربایجان غربی در حال برگزاری است.

محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی گفت:تقویت عشایر و رونق تولیدات این قشر از برنامه های مهم دولت است.

استاندار آذربایجان غربی  با اشاره به جایگاه ویژه عشایر در کشور و همچنین استان آذربایجان غربی ، حمایت و تقویت عشایر و همچنین کمک به رونق تولید و گسترش فعالیت های عشایر را از جمله برنامه های مهم دولت تدبیر و امید عنوان کرد.

وی به ظرفیت ها و پتانسیل های بالقوه گردشگری مناطق عشایری استان نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه با وجود طبیعت بکر و قابلیت های زیاد گردشگری در مناطق عشایری، استان آذربایجان غربی تا کنون نتوانسته است از این ظرفیت ها در جذب گردشگران داخلی و خارجی بهره مند شود .

وی همچنین بر ارتقای شاخص های سواد آموزی در بین عشایر استان نیز تاکید کرد و گفت: 40 درصد از جمعیت عشایر استان بی سواد هستند و ضروری است دستگاه های اجرایی متولی، ضمن شناسایی افراد بازمانده از تحصیل در میان عشایر استان، زمینه سواد آموزی آنان را فراهم نمایند.

وی ادامه داد: متاسفانه پایین بودن شاخص سواد آموزی در استان موجب شده علیرغم ارتقای استان در برخی از شاخص ها بویژه در حوزه فناوری اطلاعات ، شاخص های این حوزه پایین نشان داده شود.

گفتنی است استاندار آذربایجان غربی قبل از این جلسه با رییس سازمان عشایر ایران در محل دفتر استاندار دیدار و گفتگو کرد.

انتهای پیام/م

برگزاری جلسه شورای عشایر استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.