معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان غربی گفت: ۴۰۰ میلیارد ریال طرح اشتغالزایی برای شمال استان در قالب ۲۲ طرح تصویب شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،رضا حسینی معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان غربی در حاشیه نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری آذربایجان غربی در منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه از این تعداد ۲ طرح در حوزه جهادکشاورزی، یک طرح در حوزه ورزش و جوانان و ۱۹ طرح در حوزه صنعت و معدن با مشارکت بانک‌ها اجرا می‌شود.

وی افزود: کارگروه رفع موانع تولید و سرمایه گذاری نیز برای شهرستان‌های ماکو، شوط، پلدشت و چالدران تشکیل شد و برای رفع مشکلات واحد‌های تولیدی این شهرستان‌ها تصمیمات خوبی گرفته شد.

حسینی با اشاره اینکه چندین پروژه سرمایه گذاری نیز به تصویب رسید تصریح کرد: در این زمینه دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها موظف شدند هرکدام یکی از پروژه‌ها را مدیریت کرده تا بتوان به عنوان سرمایه گذاری اشتغالزا در منطقه بهره برد.

عضو هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد ماکو ادامه داد: در خصوص اشتغالزایی و سرمایه گذاری اختیاراتی به سازمان منطقه آزاد ماکو تفویض شد تا بتوانند مسائل و مشکلات تولید و سرمایه گذاری را به نمایندگی از دولت مشکلات رفع شوند.

حسینی در ادامه با تاکید بر اینکه همه مدیران و مسئولان استان باید برای رونق و توسعه استان تلاش کنند، افزود: استفاده و جذب منابع ملی برای توسعه منطقه‌ای از جمله مواردی است که باید آن را پیگیری شود.

گفتنی است پیش از ظهر امروز کارگروه رفع موانع تولید و سرمایه گذاری با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، معاون استاندار، مدیران کل، روسای بانک ها، فرمانداران شهرستان‌های ماکو، شوط، پلدشت و چالدران و تعدادی از تولیدکنندگان و صاحبان صنایع منطقه برگزار شد. در بخش‌هایی از این جلسه تولید کنندگان مسائل و مشکلات خود را مطرح و تصمیماتی در خصوص رفع موانع و مشکلات تولیدی منطقه اتخاد شد.

انتهای پیام/م

برگزاری نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.