مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی لرستان گفت: صنایع کوچک صنایع کاربر هستند نه سرمایه بر اگر از صنایع کوچک حمایت بیشتری شود اشتغال محیاست و بیکاری برطرف میشود.

بختبار رازانی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی لرستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ گفت: در حال حاضر استان لرستان ۲۲ شهرک مصوب دارد که دولت آن‌ها را تصویب کرده است و از این ۲۲ شهرک ۱۷ شهرک فعال است، فعال بودن به این معنا که قابلیت واکذاری زمین به متقاضی را دارند تا واحد‌های صنعتی در این شهرک‌ها مستقر شوند.

بختیار رازانی گفت: ۵۵۰ قرار داد منعقد کرده ایم به این منظور که  زمین به واحد‌های صنعتی واگذار شده تا واحد‌های صنعتی ایجاد کنند از این تعداد حدود ۳۵۰ تا به بهره برداری رسیده اند یعنی پروانه بهره برداری از سازمان صنعت معدن و تجارت دریافت کرده اند از این ۳۵۰ واحد به بهره برداری رسیده، حدود ۶۵ درصد فعال و ۳۵ درصد غیر فعال هستند.

وی افزود: قابل ذکر است که ۶۵ درصدی که گفته شد با ۱۰۰ درصد ظرفیت کار نمیکند عمومآ بین ۵۰ تا ۷۰ درصد و بعضی‌ها هم کمتر از ۵۰ درصد مشغول به کار هستند، اما نسبت به دوسال گذشته واحد‌های صنعتی فعالیت نسبتا چشم گیری برخوردار است، ولی کماکان مشکلات اصلی خودشان که شامل نقدینگی و سرمایه گردش و خطوط تولید فرسوده است که باید بازسازی و نوسازی شود.

وی تصریح کرد:میانگین واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی استان سالانه ۱۰ هکتار بوده و در قالب حدود ۲۰ قرارداد سنوات گذشته را اعلام میکنم .

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی لرستان اظهار داشت: در سال گذشته ۵۰ هکتار واگذر کردیم در قالب ۵۴ قرار داد که رشد چشم گیری را دارد و  امسال طی هفت ماه اخیر ۱۰۰ درصد رشد داشتیم و در حال حاضر ۲۴ قرار داد را منعقد کردیم که با مساحت ۲۵ هکتار این نشان دهنده سرمایه گذاری در استان است.

رازانی گفت: در استان  ۵۰ درصد تخفیف به متقاضیان ارایه کردیم و به آن‌ها اعلام کردیم که ۱۵ درصد نقد پرداخت کنند و مابقی آن را تا ۶۰ قسط پرداخت نمایند،این تخفیف کمک زیادی به متقاضی میکند.

وی افزود: در سه شهرک استان مانند پلدختر، الشتر، و بروجرد که مطلقا غیر فعال بودند با واگذاری به واحد‌های بزرگ آن‌ها را فعال کردیم و درحال حاضر پالایشگاه نفت ۵ هزار بشکه‌ای پلدختر در حال احداث است که این یک نوید خوب برای آن منطقه محروم است.

وی بیان داشت: منطقه ویژه اقتصادی ازنا از اول شهرک سنگ ازنا بوده است و بر اساس اینکه سنگ پتانسیل آن منطقه است یکی از بزرگترین معادن سنگ تزئینی ایران سنگ معدن دریژان در آن منطقه است که تبدیل به منطقه ویژه سنگ ازنا و به این نتیجه رسیدند که علاوه بر سنگ پتانسیل دیگری هم دارد که آن را تبدیل کردند به منطقه ویژه عمومی (لرستان) ،در سال ۹۳ گمرک در آنجا مستقر شد و بیش از ۶۰ درصد صادرات استان در آن منطقه انجام میگیرد تقریبا شرق استان را حمایت میکند برنامه توسعه توسعه در سال جاری ۱۰۰ هکتار و افق منطقه ویژه را تقریبا ۴۰۰ هکتار در نظر گرفته ایم منطقه ویژه سازه کار تمام امور صادرات و واردات و ترانزیت کالا انجام میگیرد وادرات هم قبلا انجام میدادند، اما مدتی است که پروسه آن متوقف شده است.

رازانی گفت :یکی از بزرگترین واحد‌های صنعتی در آنجا بایر افلاک است که در قالب تولید دارو‌های دامی و انسانی فعالیت دارد و مابقی واحد‌ها زیر نیز ازباید تحقیق کنیم چه صنایع‌ای اشتغال ایجاد میکند که مجموعه صنایع کوچک از این دست می‌باشد.

 مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی لرستان گفت: صنایع کوچک صنایع کاربر هستند نه سرمایه بر اگر از صنایع کوچک حمایت بیشتری بشود اشتغال محیاست و به امید خداوند بیکاری برطرف میشود.

 

انتهای پیام/ب

حمایت از صنایع کوچک 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.