رئیس شبکه دامپزشکی قاینات از بازدید کارشناسان شبکه دامپزشکی از واحدهای عرضه ماهی تزئینی خبر داد.

محمودی زاوه رئیس شبکه دامپزشکی قاینات در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛گفت:با توجه به جایگاه ویژه حفظ و ارتقاء سلامت و بهداشت جامعه انسانی و تأمین شرایط مطلوب بهداشتی برای شهروندان ، تمامی پرنده فروشی ها و فروشگاه های عرضه ماهی تزئینی مورد بازدید و بررسی قرار گرفت.

وی افزود:با پیگیری و اجرای ضوابط و مقررات بهداشتی دامپزشکی تلاش می شود از احتمال بروز مشکلات بهداشتی و بیماری های خطرناک مشترک بین انسان و دام که از پرندگان و حیوانات خانگی امکان انتقال به انسان را دارد جلوگیری به عمل آید که بر همین اساس کارشناسان شبکه بازدید از فروشندگان ماهی تزئینی را در برنامه بازدیدهای نظارتی قرار داده اند.

محمودی زاوه گفت:کارشناسان دامپزشکی به شهروندان توصیه می کنند تهیه ماهی های زینتی را از مکان های مجاز،دارای شناسنامه و گواهی بهداشتی و تحت نظارت دامپزشکی تهیه نمایند .

رئیس شبکه دامپزشکی قاینات افزود:در صورت مشاهده هر گونه علائم بیماری در حیوانات خانگی از طریق مراکز درمانی و دارویی دامپزشکی پیگیر رفع مشکل پیش آمده باشند، تا از احتمال بروز و انتشار بیماری های خطرناک مشترک بین انسان و دام به موقع جلوگیری به عمل آید و از خرید دارو،واکسن،مکمل های غذایی و غیره از پرنده فروشی ها و فروشگاه های عرضه ماهی تزئینی خودداری نمایند.

انتهای پیام/غ

فروشگاه های عرضه ماهی تزئینی مورد بازدید دامپزشکی قرار گرفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار