رئیس شبکه دامپزشکی قاین از برگزاری کلاس آموزشی بیماری های مشترک بین انسان و دام در روستای نوغاب پسکوه شهرستان قاینات خبر داد.

محمودی زاوه رئیس شبکه دامپزشکی قاین در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛گفت:کلاس آموزشی ترویجی با موضوع آشنایی با بیماری های مشترک بین انسان و دام از جمله بیماری‌ تب مالت ، تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و هاری برای دامداران و اهالی روستای نوغاب پسکوه از توابع بخش نیمبلوک شهرستان قاینات با همکاری جهاد سازندگی شهرستان برگزار شد.

وی هدف از برگزاری این دوره ها را آگاهی بخشی و نحوه انتقال بیماری های مشترک بین انسان و دام، مقابله با هرگونه خسارت احتمالی و ارتقاء سلامت جامعه عنوان کرد و افزود : برگزاری چنین دوره های آموزشی با آموزش های لازم به بهره برداران سهم بسزایی در کنترل و مبارزه با این گونه بیماری ها خواهد داشت و برگزاری منظم دوره های آموزشی ترویجی کماکان در دستور کار این شبکه قرار دارد.

محمودی زاوه در خصوص اهمیت آشنایی با بیماری های قابل انتقال از دام به انسان گفت:  بیماری مشترک میان انسان و دام شامل گروه وسیعی از بیماری های ویروسی، قارچی، باکتریال و انگلی همچون تب مالت، هاری، سیاه زخم، تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، کیست هیداتیک و غیره است که عمده مباحث مطرح‌شده در این کلاس آموزشی در راستای پیشگیری از بیماری های مشترک بین انسان و دام است.

در این دوره همچنین بر لزوم همکاری بیشتر دامداران در سم‌ پاشی دام و جایگاه دام، واکسیناسیون، راه‌های مراقبت و جلوگیری از شیوع بیماری و نحوه استفاده از فرآورده‌های لبنی و گوشت مطالبی ارائه شد.

انتهای پیام/غ

کنترل و مبارزه با بیماری ها از اهداف دامپزشکی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار