5 میلیارد تومان اعتبار ملی برای تجهیز آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی شرق کشور در بیرجند از سوی رئیس سازمان دامپزشکی کشور اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ اصغرزاده مدیرکل دامپزشکی استان گفت:  دکتر رفیعی پور در دیدار با نماینده ولی فقیه از اختصاص 5 میلیارد تومان برای تجهیز آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی شرق کشور خبرداد .

وی با بیان اینکه آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی شرق کشور از سال 90 ساخت آن آغاز شده، افزود: متاسفانه پس از گذشت 7 سال هنوز این آزمایشگاه 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است .

مدیرکل دامپزشکی استان  با بیان اینکه تاکنون 800 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی برای ساخت این مجموعه اختصاص یافته، گفت: در اعتبارات استانی هر سال مبلغی برای این طرح درنظر گرفته شده اما به دلیل مشکلات اعتباری و بودجه ای ، اعتبار آن واریز نشده است و در حال حاضر بیش از 4 میلیارد تومان لازم است تا ساخت آن به اتمام برسد.

اصغرزاده با بیان اینکه آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی شرق کشور به دلیل مرزی بودن استان و مخاطرات بهداشتی در حوزه دام ، امنیت غذایی و بیوتروریسم از اهمیت ویژه ای برخوردار است، افزود: به محض اختصاص اعتبارات استانی و تکمیل ساخت این آزمایشگاه، تجهیز آن آغاز خواهد شد.

با بیان اینکه هم اکنون برخی از آزمایشها برای تشخیص به استانهای سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و تهران ارسال می شود، گفت: با راه اندازی این آزمایشگاه اقدام و تشخیص به موقع انجام و در هزینه و زمان درمان صرفه جویی خواهد شد.

وی افزود: آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی شرق کشور با زیربنای دو هزار متر مربع در زمینی به مساحت 3 هزار متر مربع و در سه طبقه در سایت اداری بیرجند  در حال ساخت است.

انتهای پیام/ ط ا

5 میلیارد تومان به آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی شرق کشور اختصاص یافت

برچسب ها: دامپزشکی ، اعتبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار