بازدید نظارتی کارشناسان دامپزشکی از مراکز توزیع مواد غذایی

رییس شبکه دامپزشکی قاین گفت:کارشناسان نظارت شبکه اقدام به تشدید نظارت های بهداشتی بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی نمودند.

محمودی زاوه رئیس شبکه دامپزشکی قاین در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛گفت:در راستای حفظ سلامت شهروندان و پیشگیری از بیماری های قابل انتقال از راه مواد غذایی آلوده، کارشناسان نظارت شبکه اقدام به تشدید نظارت های بهداشتی بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی به ویژه محل های قنادی ها و شیرینی فروشی ها نمودند.

وی افزود:از ابتدای سال کارشناسان نظارت شبکه در قالب تیم های بازرسی، در ایام تعطیل و غیر تعطیل و همچنین شیفت های عصر ، کار نظارت بر مراکز و اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی حساس به ویژه قنادی ها، شیرینی فروشی ها و رستوران ها را انجام می دهند که البته در مراسم اعیاد و سوگواری های مذهبی و سنتی نیز به دلیل مصرف زیاد این مواد فعالیت نظارتی افزایش می یابد.

محمودی زاوه گفت:قنادی ها و شیرینی فروشی ها به عنوان یکی از مهمترین مراکز در انتقال بیماری های قابل انتقال از دام به انسان نقش دارند زیرا در هیچ مرکز عرضه حتی رستوران ها مصرف تخم مرغ و روغن های حیوانی نسبت به این مراکز بالا نبوده و این موضوع حساسیت نظارتی کارشناسان شبکه را در این زمینه افزایش داده تا با نظارت های تصادفی و سر زده بر این امر مهم نظارت نمایند.

انتهای پیام/غ

بازدید نظارتی کارشناسان دامپزشکی قاین از قنادی های سطح شهرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.