رییس دادگستری شهرستان بردسیر گفت: تعامل دستگاه قضایی و نیروی انتظامی سبب پیشبرد اهداف و برنامه‌های تعیین شده می‌شود و این امر می‌تواند در ایجاد عدالت موثر باشد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حسین رمضانی زاده  رییس دادگستری شهرستان بردسیر در جلسه‌ای که در دادگستری شهرستان بردسیر برگزار شد، چالش‌ها و نواقص موجود در حوزه‌های مختلف کاری فی مابین دستگاه قضایی و نیرو‌های انتظامی شهرستان بردسیر بررسی و بر حل معضلات و مشکلات پیش روی طرفین با اتخاذ تدابیر لازم تاکید گردید.

وی افزود: نیروی انتظامی به عنوان ضابطین عام باید در مباحثی از جمله اعزام و بدرقه متهمین، ابلاغ به موقع اوراق قضایی و انجام تحقیقات و دستورات قضایی، لزوم نظم و انضباط در ارسال پرونده‌ها، خودداری از ارسال گزارش‌های اجمالی و کلی و اجرای دقیق احکام صادره بیشتر تلاش و دقت کنند تا کمتر شاهد اطاله دادرسی و تضییع حقوق مردم باشیم.

محمدامین نخعی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بردسیر نیز گفت: یکی از وظایف دستگاه قضا نظارت دقیق بر عملکرد نیروی انتظامی به عنوان ضابطین عام است.

وی افزود: نیروی انتظامی به عنوان بازوی دستگاه قضایی باید به نحو مطلوب نسبت به اجرای دقیق دستورات قضایی اقدام کند. دادستان بردسیر همچنین بر لزوم اجرای دقیق احکام صادره، لزوم ثبت نام مراجعه کنندگان به مراجع انتظامی در سامانه ثنا، لزوم تکریم ارباب رجوع تأکید کرد و از برنامه ریزی جهت برگزاری دوره‌های آموزش ضابطین در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
انتهای پیام/ی

نیروی انتظامی  بازوی دستگاه قضایی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار