مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان از راه اندازی کلینیک کاهش طلاق در همدان خبر داد.

راه اندازی کلینیک کاهش طلاق در همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  مهرداد نادری فر درکارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان همدان افزود: در راستای کاهش آسیب های اجتماعی 2 کلینیک خانواده برای کاهش طلاق در شهرستان های همدان و ملایر راه اندازی می شود .

وی بیان کرد: برای توزیع اعتبارات سال 97 در پنج حوزه کاهش آسیب های اجتماعی، نشست های برگزار شده که در این راستا کلینیک خانواده برای مشاوره درباره مسائل و مشکلات خانواده توسط جهاد دانشگاهی ایجاد می شود.

مدیرکل اموراجتماعی استانداری همدان اظهار داشت: کمک به راه اندازی حکمین قرآنی با هدف اجرای برنامه های مشاوره و کنترل کاهش طلاق در دستور کار است و بنیاد صیانت خانواده در 6 شهرستان این مراکز را دایر می کند.

نادری فر ادامه داد:  در حوزه کاهش مفاسد اخلاقی، ایجاد اشتغال برای زنان بی سرپرست که در طرح آموزش فنی و حرفه ای سال گذشته حضور داشتند توسط اداره کل زندان ها و بهزیستی در دستور کار است.

وی یاد آور شد:  برای کمک به اجرای برنامه تست الکل در جاده های برون شهری به منظور کنترل و کاهش سوانح ناشی از مصرف الکل، اعتباری پیش بینی شده است.

مدیرکل دفتر اموراجتماعی استانداری همدان اظهار داشت: برای مناطق حاد و بحرانی، اجرای برنامه های اشتعالزایی برای جوانان ساکن در مناطق محروم فامنین، اجرای جشنواره ها و رقابت های فرهنگی و ورزشی برای افزایش نشاط اجتماعی در مناطق روستایی آسیب زا در شهرهای همدان، ملایر، نهاوند، اسدآباد و فامنین در دستور کار است.

نادری فر بیان کرد: همچنین در حوزه متکدیان، مهارت آموزی و حرفه آموزی در 2 گرمخانه همدان و ملایر و اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم در ارتباط با آسیب های اجتماعی و تکدی گری با مسئولیت صدا و سیما صورت می گیرد.

وی گفت: به منظور حمایت از کودکان کار ، آموزش و پرورش ملزم به شناسایی و کمک به کودکان بازمانده از تحصیل است.

مدیرکل اموراجتماعی استانداری همدان ادامه داد: کودکانی که به علت فقر مالی امکان تحصیل برایشان وجود ندارد باید شناسایی و معرفی شوند.

نادری فر همچنین با تبریک فرا رسیدن چهلمین سالروز پیروزی انقلاب بیان کرد: امسال فرصت مناسبی برای بیان خدمات چهل ساله انقلاب است.

وی با بیان اینکه ستادی در کشور تشکیل شده است ادامه داد: این ستاد در شهرستان ها نیز باید شکل بگیرد و امروز در اولین نشست استانی چهلمین سالگرد قرار است 12 کارگروه تشکیل شود.

این مسئول گفت: کارگروه های فرهنگی و هنری، اقتصادی، علم و فناوری، رسانه و فضای مجازی، روستایی و محرومیت زدایی، ورزش و جوانان، زنان، تشکل های مردم نهاد، حوزه و روحانیت، ایثار و شهادت، بهداشت ، درمان و سلامت، دفاعی و بسیج مردمی تشکیل می شود.

نادری فر افزود: علاوه بر این، تشکیل 2 کمیته مدیریت شهری و روستایی و عشایری از طریق وزارت کشور به استانداران ابلاغ شده است.

وی اضافه کرد: کیفیت برنامه های چهلمین سالروز پیروزی انقلاب با محوریت نشست تبیینی در زمینه تحولات حوزه سیاست داخلی و خارجی و برگزاری نمایشگاه سیر تحولات جمهوری اسلامی از پیروزی انقلاب تاکنون باشد.

مدیرکل دفتر اموراجتماعی استانداری همدان برپایی جشن انقلاب اسلامی با حضور مسئولان با تاکید بر حضور دولتمردان در جمع مردم، تهیه و انتشار دستاوردهای انقلاب، ارتقای سطح مشارکت مردمی با تاکید بر مردمی برگزار کردن برنامه ها، توسعه فعالیت احزاب، توسعه امور عمرانی شهرها و روستاها را از دیگر محورهای ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب برشمرد.

انتهای پیام/ج

 

راه اندازی کلینیک کاهش طلاق در همدان

برچسب ها: استانداری ، طلاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.