نماینده، ولی فقیه در استان کرمان گفت: با توجه به اینکه در دعوت مردم به نماز، به صورت جدی و عملی رفتار نکرده‌ایم در هر استانی اگر مسئول ستاد اقامه نماز که استاندار است این موضوع را جدی بگیرد مشکل حل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان صبح امروز در ششمین اجلاس استانی نماز با محوریت شیوه‌ها و مهارت‌های دعوت به نماز با حضور استاندار کرمان گفت: نماز دست نمازخوان را می‌گیرد و از دنیای کاملا فانی به خدای تبارک اتعالی وصل می‌کند.

وی عنوان کرد: متاسفانه امروزه در جامعه شاهد هستیم که وقتی بین نماز و کار تعارض ایجاد شود، به نماز می‌گویند که کار داریم؛ لذا باید به ستاد اقامه نماز کمک کرد تا به گونه‌ای فرهنگسازی را باید برنامه‌ها را براساس نماز تنظیم شود.

وی با بیان این مطلب که ستاد اقامه نماز از اول انقلاب تا کنون گام‌هایی مختلفی برای ترغیب و تشویق افراد برای دعوت به نماز برداشته شده است، تصریح کرد: در قرآن کریم هرگاه از نماز نام برده شده است خصوصا در جایی که تنها به آن اشاره شده است دو پیام دارد که نخستین پیام آن خود نماز و ارتباط خاص آن با خدا و پیام دوم آن در واقع محور ارتباط شخص با خداست.

امام جمعه کرمان با اشاره به روایات متعدد در خصوص نقش نماز در زندگی انسان و چگونگی ساخته شدن فرد از طریق نماز بیان کرد: نمازی موجب دعوت واقعی به پاکسازی در زندگی و ضوابط خدا پسند را دارد که فرد خود را در کمال نزاهت و پاکی و طهارت قرار دهد، زیرا هر پلیدی و ناپاکی به نماز مخلوط شود نماز را دچار آسیب می‌کند و خداوند نمازی در اوج پاکی و طهارت را همواره خواسته است.

وی با بیان این مطلب که نماز تقویت کننده روح انضباط در انسان بوده و برای همین موضوع نیز زمان‌های خاصی برای نماز مشخص شده است، عنوان کرد: واقعیت این است که در بحث دعوت به نماز و همکاری با ستاد‌های نماز ما دچار یک مشکل اساسی هستیم و این مشکل در مجموعه جامعه ما و در جا‌های مختلف وجود دارد. به اعتقاد بنده یکی از مهمترین راه‌هایی که آدم‌ها را می‌توان به نماز دعوت کنیم حل این مشکل است و آن مشکل این است که در دعوت به نماز در خیلی از حوزه‌ها که دست ماست و اختیاراتی نیز داریم، به صورت عملی رفتار نکرده ایم.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان عنوان کرد: متاسفانه امروزه در جامعه شاهد هستیم که وقتی بین نماز و کار تعارض ایجاد شود، به نماز می‌گویند که کار داریم؛ لذا باید به ستاد اقامه نماز کمک کرد تا به گونه‌ای فرهنگسازی را باید برنامه‌ها را براساس نماز تنظیم شود.

انتهای پیام /ی

فرهنگسازی برای اقامه نماز در جامعه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار