مقامات روسی اعزام نیروی نظامی و تحرکات نظامی اوکراین در مرز‌های مشترک دو کشور را اقدامی تحریک آمیز از سوی کی‌یف ارزیابی کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مقامات روسی اعزام نیروی نظامی و تحرکات نظامی اوکراین در مرز‌های مشترک دو کشور را اقدامی تحریک آمیز از سوی کی یف ارزیابی کرده و نسبت به عواقب اینگونه اقدامات هشدار داده اند.

لئونید اسکولتسکی، رئیس کمیته بین الملل مجلس دومای روسیه گفت: انتقال نیرو‌های نظامی اوکراینی به نزدیکی مرز‌های مشترک و دعوت از ناتو برای حضور نظامی در این مناطق، اقدامی تحریک آمیز به شمار می‌رود، که ممکن است پیامد‌هایی فاجعه بار برای حاکمان غربگرای این کشور در پی داشته باشد.

او افزود: پیتر پروشنکو، رئیس جمهور اوکراین تلاش می‌کند ضمن تاثیرگذاری بر آرای مردم در انتخابات پیش رو، روسیه هراسی را در بین مردم کشورش گسترش دهد.

رئیس کمیته بین الملل مجلس دومای روسیه به ارائه لایحه قطع قرارداد دوستی و همکاری با روسیه به پارلمان اوکراین اشاره و تاکید کرد: این اقدامی نمایشی از سوی پروشنکو است تا بتواند محبوبیتی در بین رای دهندگان بدست آورد.

اسکولتسکی افزود: براساس نظرسنجی‌ها، محبوبیت پروشنکو در پائین‌ترین سطح ممکن است، از این رو وی با به راه انداختن این بازی خطرناک، به دنبال کسب محبوبیت است.

از یک هفته پیش و با ورود سه فروند ناوچه نظامی اوکراین به آب‌های سرزمینی روسیه در دریای آزوف، که به توقیف ناوچه‌ها و بازداشت ملوانان اوکراینی بدست گارد ساحلی روسیه منجر شد، اوضاع در مرز‌های مشترک به شدت متشنج شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، ناتو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار