وزیر خارجه سابق آلمان ضمن انتقاد از درخواست اوکراین برای اعزام کشتی‌های جنگی اروپا به دریای سیاه هشدار داد کی‌یف تلاش دارد برلین را وارد جنگ با روسیه کند.

اوکراین تلاش دارد آلمان را وارد جنگ با روسیه کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تاس، وزیر خارجه سابق آلمان می‌گوید اوکراین پس از تنش دریایی اخیر در تنگه کِرچ با روسیه، تلاش دارد آلمان را به سمت یک جنگ هدایت کند.

زیگمار گابریل در گفتگو با شبکه تلویزیونی «NTV» ضمن ابراز نگرانی نسبت به شرایط کنونی دریای آزوف افزود: «به نظرم ما نباید به اوکراین اجازه دهیم که ما را به سمت جنگ (با روسیه) بکشاند، کی‌یف در حال حاضر در حال انجام این کار است».

وی در ادامه با انتقاد از درخواست اوکراین برای ارسال کشتی‌های جنگی اروپا به دریای سیاه و پیشنهاد بستن گذرگاه‌های بین‌المللی بر کشتی‌های روسی در دریای آزوف تأکید کرد: «نقش آلمان در این تنش (بین اوکراین و روسیه) باید تلاش برای کاهش تنش و میانجی‌گری باشد و نه تشدید تنش‌ها».

روز یکشنبه در پی ورود غیرقانونی سه فروند کشتی اوکراینی به آب‌های سرزمینی روسیه در تنگه «کِرچ»، بین دریای سیاه و دریای آزُف  (Azov)، در نزدیکی شبه‌جزیره کریمه، نیروی دریایی روسیه کشتی‌های اوکراینی را توقیف و ملوانان آنها را نیز بازداشت کرد. رسانه‌های اوکراینی اعلام کردند که در این حادثه تبادل آتش بین نیروهای دریایی روسیه و اوکراین صورت گرفته و چند ملوان اوکراینی نیز زخمی شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار