معاون نظارت، بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان وبلوچستان گفت:ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و سامانه تلفنی ۱۲۴ پل ارتباط مردمی در خصوص رسیدگی به گزارشات اقتصادی است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، و به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان: محمد رفیع سلطانزاده معاونت نظارت، بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، بیان داشت: ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و سامانه تلفنی ۱۲۴ پل ارتباط مردمی در خصوص رسیدگی به گزارشات اقتصادی است و اخذ ۳ هزار و ۹۱ گزارش مردمی از طریق ستاد خبری سازمان نشانه مشارکت مردمی در خصوص رسیدگی به مشکلات واحد‌های اقتصادی در سطح استان است.

وی ادامه داد: از کل گزارشات مردمی دریافت شده در ۸ ماهه سالجاری در سطح استان تعداد ۲ هزار و ۱۴۳ مورد تلفنی (از طریق سامانه ۱۲۴)، تعداد ۱۰۷ مورد کتبی، تعداد ۴۹۱ مورد حضوری، تعداد ۳۰ مورد از طریق پورتال و تعداد ۳۲۰ مورد نیز از طریق پیامک است.

سلطانزاده افزود: از گزارشات مردمی اخذ شده طی مدت مذکور تعداد یک هزار و ۲۱۵ مورد متخلف، تعداد یک هزار و ۵۳۴ مورد غیر متخلف شناخته شده است و ۱۱۶ مورد منجر به رضایت شاکی و ۲۲۶ مورد نیز در دست بررسی است.

وی ادامه داد: طی مدت ۸ ماهه امسال تمامی گزارشات مردمی اخذ شده مربوط به گرانی بوده و هیچ گونه گزارشی در خصوص کمبود کالا دریافت نشده است.

سلطانزاده در ادامه اعلام داشت: بیشترین گزارشات دریافتی طی این مدت مربوط به لوازم خانگی، سوخت، خدمات لوله کشی گاز، لوازم یدکی، میوه و سبزیجات، لبنیات، نوشابه، روغن، تخم مرغ، مرغ و ... است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در پایان گفت:: هم استانی‌های عزیز می‌توانند گزارشات خود را در خصوص تخلفات اقتصادی از جمله گرانفروشی، کم فروشی وتقلب، احتکار، انبار‌های بی نام نشان و... از طریق تماس تلفنی باشماره ۱۲۴ ستادخبری سازمان در طول شبانه روز (ازساعت ۶ صبح الی ۱۳ و ۱۶ الی ۱۹ پاسخگویی اپراتور واز ساعت ۱۹ به بعد از طریق تلفن پیامگیر ویا با حضور در محل سازمان به حوزه ستادخبری بصورت حضوری وکتبی گزارشات خود را ارائه نمایند وپس از اخذ گزارش، بازرسین این سازمان سریعاً اقدام به بررسی واعلام نتیجه گزارش (متخلف – غیرمتخلف) نموده که پس از آن طی تماس با شاکی نتیجه گزارش اعلام خواهد شد.

گفتنی است: هم استانی‌های عزیز می‌توانند از طریق پورتال سازمان به آدرس cppo.mimt.gov.ir نیز گزارشات خود را ثبت که از همین روش نیز گزارشات مردمی قابل رسیدگی از طرف بازرسین است.

انتهای پیام/پ

مبارزه با احتکار و گرانفروشی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.