حجت الاسلام کشوری گفت:تا کنون این مرکز در۱۴ استان فعالیت خود را آغاز کرده و تا پایان سال دوره‌های مهارتی طلاب در۳۰۰ حوزه سطح یک کشور اجرایی می‌شود.

به گزارشگروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از قم،حجت الاسلام کشوری در نشستی خبری که با هدف تبیین چشم انداز‌های مهارت آموزی در حوزه‌های علمیه برگزار شد، گفت: آموزش‌های مهارتی طلاب در دو بخش حضوری و غیرحضوری برگزار می‌شود و توانایی آموزش بیش از ۱۰ هزار طلبه به صورت سالانه وجود دارد.

حجت‌الاسلام کشوری آموزش متوازن طلاب در عرصه‌های مختلف تبلیغی، حضور برجسته طلاب در عرصه‌های فرهنگی و بین الملل را ۳ هدف کلان مرکز آموزش‌های کاربردی و مهارتی حوزه‌های علمیه عنوان کرد و گفت: در سال گذشته با حضور ۱۳۰ نفر از نخبگان حوزوی در کارگروه‌های علمی ۲۱۰ دوره مهارتی در ۸۰۰ کلاس درس برگزار شده است.

وی همکاری با نهاد‌های آموزشی و فرهنگی از جمله آموزش و پرورش و مجلس خبرگان رهبری را از جمله دیگر فعالیت‌های این مرکز دانست و گفت: تا کنون این مرکز در ۱۴ استان فعالیت خود را آغاز کرده و تا پایان سال دوره‌های مهارتی طلاب در ۳۰۰ حوزه سطح یک کشور اجرایی می‌شود.

گفتنی است مرکز آموزش‌های کاربردی و مهارتی حوزه‌های علمیه سال گذشته به دستور آیت الله اعرافی رئیس حوزه‌های علمیه با هدف کارآمدی حوزویان در حوزه‌های مهارتی به وجود آمد.

وی آموزش‌های مهارتی را از جمله نیاز‌های حوزویان برای پاسخگویی به مسائل روز عنوان کرد وگفت: مهارت‌های فردی و اجتماعی، جامعه شناسی، مدیریت فردی، بهداشت و سلامت از جمله محور‌هایی هستند که در این دوره‌ها به آن‌ها پرداخته می‌شود.

انتهای پیام/ح

مهارت آموزی چهار هزار طلبه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار