سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: ارتقای سطح رفاه و معیشت روستاییان و عشایر، از مهمترین اولویت‌های معاونت عمرانی استانداری است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،پیمان آرامون سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری در جلسه ستاد راهبردی بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر که با حضور اعضای این ستاد در محل استانداری برگزار شد، گفت: ارتقای سطح رفاه و معیشت روستاییان و عشایر، جزو مهمترین اولویت‌های معاونت عمرانی استانداری است.

وی بر لزوم بهره مندی هرچه بیشتر روستاییان و عشایر استان از مزایای بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر تاکید کرد و افزود: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان باید با برنامه ریزی صحیح و اطلاع رسانی گسترده، جامعه روستایی و عشایری استان را با مزایای این بیمه آشنا و آنان را به عضویت در صندوق تشویق کنند.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری ادامه داد: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از جمعیت استان در روستا‌ها زندگی می‌کنند و با توجه به مشکلات معیشتی و اشتغال که در این مناطق وجود دارد، باید تمام تلاش خود را برای ایجاد رفاه و ارتقای معیشت ساکنان این مناطق بکار گیریم.

آرامون اضافه کرد: طرح بیمه مساکن روستایی، طرح ارائه تغذیه رایگان به دانش آموزان مناطق مرزی در استان، طرح گازرسانی به روستاها، اجرای طرح هادی روستایی و ... از جمله طرح‌های خوبی است که در راستای محرومیت زدایی مناطق روستایی و مرزی در استان انجام گرفته و تداوم دارد که لازم است با همکاری و همت تمامی دستگاه‌ها این قبیل اقدامات در استان که منجر به ارتقای سطح رفاه و افزایش امید به آینده در میان ساکنین مناطق روستایی و مرزی می‌شود بیشتر شود.

وی همچنین دستور داد کمیته‌ای فنی ذیل ستاد راهبردی بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در استان تشکیل شود که مسائل این حوزه را بصورت کارشناسی مورد بررسی قرار داده و برای تصمیم گیری به ستاد ارائه نماید.

در این جلسه، یونس معزز مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان غربی نیز گزارشی از فعالیت‌های صندوق و ضریب نفوذ شهرستان‌ها ارائه کرد و گفت: تاکنون ۷۸ هزار خانوار تحت پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار گرفته اند و ۲۲۵۰ نفر نیز از مزایای بازنشستگی، از کار افتادگی و مستمری بازماندگان استفاده می‌کنند.

وی گفت: بر اساس تفاهم نامه منعقده میان معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، ستاد توسعه بیمه روستایی در استان‌ها تشکیل می‌شود که باید از ظرفیت تمامی دستگاه‌ها برای افزایش ضریب پوشش بیمه‌ای کشاورزان، روستائیان و عشایر استفاده کند.

 

انتهای پیام/م

برگزاری جلسه ستاد راهبردی بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.