رییس اداره حفاظت محیط زیست خلخال گفت: یک شکارچی غارتگر حیات وحش در منطقه حفاظت شده آق داغ این شهرستان دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،محمد فرهودی، رییس اداره حفاظت محیط زیست خلخال افزود: این شکارچی با تلاش ماموران یگان حفاظت این اداره و ماموران انتظامی هشجین و مدیریت اطلاعات فرماندهی انتظامی خلخال اخیرا اقدام به شکار سه راس بزکوهی در منطقه حفاظت شده آق داغ کرده است.
وی گفت: شکارچی اهل روستای آق سو واقع در قلب منطقه حفاظت شده آق داغ با استفاده از فرصت پیش آمده از فصل سرما و مسدود بودن راه ارتباطی این روستا و اطمینان از قطع تردد خودرویی ماموران محیط زیست در راه ارتباطی اقدام به شکار 2 راس برکوهی هفت ساله و 6 ساله و یک راس بز کوهی نابالغ زیر یک سال کرده است.

فرهودی اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت این اداره پس از طی مسیر راه روستای آق سو بصورت پیاده با در دست داشتن حکم مقام قضایی دادگاه بخش هشجین وارد منزل این شکارچی شده و علاوه بر کشف سر و پاهای بزهای شکار شده ، موفق به کشف یک قبضه سلاح شکاری قاچاق و تعدادی تیر فشنگ و ادوات شکار غیر مجاز شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست خلخال با بیان اینکه بر اساس قوانین کشور جزای نقدی شکار یک راس بزکوهی پرداخت 100 میلیون ریال جزای نقدی در حق سازمان محیط زیست کشور است، افزود: این جریمه علاوه بر جرایم جزای عمومی ، نقدی و حبس است که از سوی دادگاه برای شکارچی متخلف در نظر گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/ع

دستگیری شکارچی متخلف


برچسب ها: شکارچی ، شکار ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.