مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: طی ۸ ماهه گذشته از سال جاری، ۳۹۸ تبعه خارجی غیر مجاز در استان شناسایی شده اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، و به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان؛ مهرداد جهاندیده افزود: در طی این مدت ۵ هزار و ۹۲۱ مورد بازرسی در خصوص اشتغال اتباع بیگانه در واحد‌های صنفی و کارگاهی سیستان و بلوچستان انجام شده است.

وی گفت: طی این بازرسی‌ها ۳۹۸ تبعه خارجی غیرمجاز شناسایی و ۱ میلیارد و ۴۲۴ میلیون و ۱۰۵ هزار و ۲۵۳ ریال جریمه به کارفرمایان متخلف ابلاغ شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: در طی این مدت ۱۴۱ نیروی کار ایرانی نیز توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کارفرمایان جایگزین اتباع خارجی غیر مجاز شده اند.

جهاندیده در ادامه با بیان اینکه صدور پروانه کار فقط در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به تبع آن ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها است، تاکید کرد: بر اساس ماده ۱۲۰ قانون کار اتباع بیگانه نمی‌توانند در ایران مشغول بکار شوند مگر اینکه دارای روادید ورود و حق کار مشخص باشند و پروانه کار دریافت کنند.

وی افزود: بر اساس قانون، داشتن گذرنامه و مدارک اقامتی دلیل موجه‌ای برای بکارگیری اتباع خارجی نیست.

وی تاکید کرد: توصیه این مجموعه به کارفرمایان و افرادی که می‌خواهند از خدمات اتباع خارجی استفاده کنند این است که قبل از بکارگیری آنان حتما از داشتن پروانه و مجوز فعالیتشان مطمئن شوند.

انتهای پیام/پ

شناسایی اتباع خارجی غیر مجاز در سیستان و بلوچستان

برچسب ها: استانداری ، مرزبانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار