مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: ۵۸ نیروی کار ایرانی در سیستان وبلوچستان جایگزین نیروی کار غیرمجاز بیگانه شدند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مهرداد جهاندیده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه بعد از شناسایی اشتغال غیرمجاز اتباع بیگانه در استان، در مرحله نخست رویکرد این مجموعه جایگزینی نیروی کار ایرانی است، در این مدت ۵۸ نیروی کار ایرانی جایگزین نیروی کار غیرمجاز بیگانه در استان شدند.

وی افزود: ۱۸۲ کارگر خارجی فاقد پروانه کار در ۴ ماهه اول سال جاری در بازرسی‌های صورت گرفته از واحد‌های کارگری، صنعتی و خدماتی استان شناسایی شدند.

وی بیان کرد: بازرسان این اداره کل در ۴ ماهه اول سال ۹۷، ۳ هزار و ۳۸۴ مورد بازرسی از واحد‌های کارگری، صنعتی و خدماتی استان انجام دادند.

جهاندیده افزود: حدود ۶۲۹ میلیون و ۶۷۷ هزار و ۹۵۹ ریال جریمه در زمینه استفاده غیرمجاز از اتباع بیگانه برای کارفرمایان متخلف در سطح استان صادر شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تصریح کرد: بر اساس ماده ۱۲۰ قانون کار، بکارگیری اتباع خارجی فاقد پروانه کار توسط کارفرمایان، کارگاه‌ها، نهادها، ادارات و صنوف ممنوع است.

جهاندیده با بیان اینکه در صورت بکارگیری اتباع فاقد پروانه کار کارفرمایان در مرحله نخست به ازای هر روز اشتغال، به یک میلیون و ۸۵۲ هزار و ۱۱۵ ریال جریمه محکوم می‌شوند گفت: این میزان جریمه در صورت تکرار تخلف، دو برابر خواهد شد.

انتهای پیام/گ

جایگزین نیروی کار ایرانی در سیستان وبلوچستان

برچسب ها: وزارت تعاون ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار