رئیس پلیس راهور خراسان شمالی گفت: در سال جاری تصادفات فوتی درون شهری در استان ۲۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، سرهنگ رحمان اسپیدکار رئیس پلیس راهور خراسان شمالی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون شاهد کاهش ۲۴ درصدی تصادفات فوتی در حوزه درون شهری بودیم، گفت: بی توجهی به جلو به عنوان مهمترین عامل در وقوع تصادفات فوتی شناخته شده است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۷۳ فقره تصادف جرحی به وقوع پیوسته که با بررسی‌های بعمل آمده این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷ درصد کاهش داشته است.

سرهنگ اسپیدکار با اشاره به وقوع ۲۲۴ فقره تصادف در ۸ ماهه سال جاری افزود: این آمار نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد کاهش داشته است.

وی گفت: با توجه به اینکه اعمال قانون و برخورد با تخلفات رانندگی خصوصا تخلفات حادثه ساز نقش بسزایی در کاهش حوادث دلخراش رانندگی را دارد لذا در ۸ ماهه سال جاری ۱۰۵ هزار و ۴۵۹ فقره تصادف تخلف حادثه ساز اعمال قانون شده است.

وی با تاکید بر اینکه طرح برخورد با تخلفات موتورسیکلت سواران ۷۰ مرحله در استان اجرا شده است ، افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون ۸ هزار و ۵۹۵ دستگاه موتورسیکلت متخلف در این رابطه توقیف و به پارکینگ انتقال شده است.

رئیس پلیس راهور استان با اشاره به اینکه ۲۱ درصد از مقصران تصادفات در استان موتورسیکلت سواران هستند، گفت: ۶۷ درصد از متوفیان تصادفات درون شهری راکبین و ترک نشینان موتورسیکلت هستند.

وی همچنین با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون شاهد کاهش ۲۴ درصدی تصادفات فوتی در حوزه درون شهری بودیم، گفت: عدم توجه به جلو به عنوان مهمترین عامل در وقوع تصادفات فوتی شناخته شده است.

سرهنگ اسپیدکار در پایان با اشاره به اینکه رانندگان رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را همواره باید مدنظر قرار دهند، گفت: قطعا رعایت این قوانین و مقررات در کاهش تصادفات و حوادث تلخ و دلخراش بسیار تاثیرگذار است.

انتهای پیام / ب

وقوع ۱۷۳ فقره تصادف جرحی درون شهری در خراسان شمالی

برچسب ها: پلیس راهور ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.