یک اقتصاددان اصلاح‌طلب گفت: دولت اگر بخواهد می‌تواند در برابر زیاده خواهی واشنگتن بایستد، همین اکنون اوضاع اقتصادی ما نسبت به دو ماه پیش خیلی بهتر شده است.


بار‌ها و بار‌ها به روحانی رای خواهم داد/دولت اگر بخواهد می‌تواند در برابر زیاده خواهی واشنگتن بایستد/بی عملی دولت روحانی درباره وضعیت اقتصادی عجیب استبه گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سومین کنگره حزب کارگزاران سازندگی با حضور چهره‌های سیاسی صبح امروز (پنج شنبه 8 آذرماه ) در دائره المعارف بزرگ اسلامی  برگزار شد.

سعید لیلاز، اقتصاددان اصلاح‌طلب در کنگره حزب کارگزاران سازندگی گفت: در ظرف سال‌های ۹۲ تا ۹۶ متوسط رشد اقتصادی ایران دو برابر عربستان و سه برابر روسیه و بالاتر از متوسط کل جهان بود که در آمد ارزی آقای روحانی در بهترین سال آن به در آمد ارزی احمدی نژاد در بدترین سال هایش نرسید.

وی ادامه داد: اگر بار‌ها و بار‌ها در معرض انتخاب سال ۹۶ قرار بگیریم، بار‌ها و بار‌ها به روحانی رای خواهم داد، اما به هر حال شرایط از سال ۹۶ به بعد تغییر کرده، بعد از  سال ۹۶، به طور کلی سیاست‌های دولت آقای روحانی هم تغییر کرد. قرار بود در بودجه سال ۹۷، مهم‌ترین تغییرات اقتصادی تاریخ ایران در بودجه رخ دهد، اما حتی قبل از این اقدام، اتفاقات سال ۹۶ رخ داد، یک بخشی از حاکمیت برای بخشی دیگری از آن چراغی روشن کرد و بودجه سال ۹۷ به کلی دگرگون شد.

این اقتصاددان خاطرنشان کرد: رذیلانه‌ترین دروغ این است که بگوییم تورم ۴۰ درصدی امروز حاصل تحریم است، در حالی که چنین نیست. شبکه بانکی کشور به عنوان مرکز فساد در کشور مقصر است. نرخ تورم در شش ماه گذشته بیش از مجموع نرخ تورم در سال‌های گذشته دولت روحانی بوده است و بی عملی دولت روحانی در این مورد عجیب است.

وی ادامه داد: بعد از تحریم ها، مجموعه عملکرد نظام اقتصادی کشور به گونه‌ای ناشیانه عمل کرد، انگار ما یک مشت بچه دبیرستانی را از پشت میز بیرون کشیده و خواستیم مسوولیت داشته باشند، انگار نه انگار که ما مجرب‌ترین ملت جهان در برخورد با تحریم‌ها هستیم.

وی ادامه داد: من معتقد به ایستادگی هستم و فکر می‌کنم دولت اگر بخواهد می‌تواند در برابر زیاده خواهی واشنگتن بایستد، همین الان اوضاع اقتصادی ما نسبت به دو ماه پیش خیلی بهتر شده است. اقتصاد ایران را اگر به صورت طبیعی رها کنیم عملکردی بسیار بهتر از آن چه امروز دارد، خواهد داشت. اقتصاد ایران دچار بحران دخالت‌های بیجاست. همین بارش‌های اخیر به نظر من تا نیم درصد سرانه تولید داخلی را افزایش می‌دهد که بخشی از کمبود فروش نفت ایران را جبران خواهد کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در تحلیل نهایی من معتقد هستم ما از پس این بحران هم بر می‌آییم، نظام ما هم فرو نخواهد پاشید، مشکلات ما داخلی است، و تحریم‌ها تنها تشدید کننده آن است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۱:۰۷ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
مرگ بر آمریکا
آخرین اخبار