دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی گفت: افول تئوری‌های اصلاحات در گذر زمان ناکارآمدی خود را بیشتر نشان داده است.


آشفتگی اقتصادی کشور با تغییر سخنگوی دولت حل نمی‌شود/افول تئوری‌های اصلاحات در گذر زمان ناکارآمدی خود را نشان دادمجتبی شاکری، دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اظهارات کرباسچی گفت: من فکر می‌کنم پاسخگویی درباره عملکرد دولت و نوع ارتباطش با مردم تنها با تغییر سخنگوی دولت مرتبط نیست.

وی با بیان اینکه وعده‌های دولت  عملی نشده است، تصریح کرد: هرکسی سخنگو باشد باید گزارش عمل به وعده‌ها را بدهد و بگوید که انجام این وعده‌ها به چه فرجامی رسیده است، افزون بر اینکه آشفتگی اقتصادی که در کشور رقم خورده و ارزش پولی ملی را به یک سوم کاهش داده، با جابه جایی سخنگو خیلی مشکلی حل نمی‌شود.

دبیرکل حزب جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی تصریح کرد: در واقع دولت باید نوسازی هوشمندانه و انقلابی را  درباره عملکرد تیم ناکارآمد اقتصادی خود انجام دهد، که این مسئله مطالبه آحاد جامعه و نمایندگان مجلس است.

شاکری در خصوص شانه خالی کردن اصلاح طلبان در اشتباهات دولت اظهار کرد: اکنون رودررویی جریان اصلاح طلب، کارگزاران و اعتدالیون پنهان نمانده است و حتی به صحن مجلس و فراکسیون‌ها کشیده شده است.

وی ادامه داد: البته بنده به نظرم می‌رسد آن‌ها از شیوه بازیگری سیاسی استفاده می‌کنند که در نهایت به منافع مشترکشان برسند و در انتخابات مجلس آینده دوباره دعوا و تعارض‌های خود را به نقطه مشترک  به پازلی برگردانند که بتواند به رای دهندگان ارائه دهند، به نظر من نباید صحنه سازی‌هایی از این دست را جدی گرفت چراکه آنان برای توجیه بدنه و هواداران خود این چنین رفتار می‌کنند.

وی افزود: شکاف بین هسته تصمیم‌گیر این طیف با بدنه آنچنان است که هواداران به این باور رسیده‌اند که این تصمیم‌ها و تصمیم‌سازی‌ها با منافع ملی و مکتب امام سازگاری ندارد و این انتظار روز به روز قوی‌تر می‌شود که باید تغییرات جدی در هسته تصمیم‌گیر رقم بخورد.

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در خصوص اظهارات اخیر آقای حجاریان اظهار کرد: من فکر می‌کنم افول تئوری‌های تصمیم‌سازان اصلاحات در گذر زمان ناکارآمدی خود را بیشتر نشان می‌دهد که اظهارات حجاریان به وضوح این زمینگیری را می‌توان حتی در ابراز نگرانی‌هایش و نقد درون گروهی او دید و به معنای واقعی آچمز شدن را در راهبرد این جریان می‌توان ملاحظه کرد.

وی ادامه داد: البته اندیشه‌ورزان حوزه سیاست ارتباط چنین وضعیتی را در داخل با رسوایی لیبرال دموکراسی در غرب بی ارتباط نمی‌بینند. جریان اصلاح طلب بدون مبانی فکری فلسفی مشخص و صرفا با بزرگنمایی چند واژه به جنگ نظام دینی رفتند و این حرکت برای هوشمندان و اهل خرد تا حدی آشکار بود که حرکتی بی فرجام را رقم زدند.

شاکری تصریح کرد: از پروژه فشار از پایین و چانه زنی از بالا تا نافرمانی مدنی و رسیدن به نقطه جداسازی جمهوریت از اسلامیت نشانه‌هایی آشکار از سقوط یک جریان در مسیر براندازی نظام با شعار‌های ساختار شکن بود و واقعا اصل براندازی نظام را نشانه رفته بودند و تا زمانی که نسبت لیبرال دموکراسی مورد اعتقاد آن‌ها با دین باوری مکتب امام مشخص نشود ساختارشکنی‌هایی از نوع سال ۸۸ می‌تواند مجدد اتفاق بیفتد.

وی افزود: مخالفت ۴۰ ساله این جریان با نظارت استصوابی شورای نگهبان و تکرار مکرر آن در برگزاری هر انتخابات در شرایطی که هم امام و هم مقام معظم رهبری طی این ۴۰ سال بر قانونی بودن نظارت استصوابی تصریح کردند، ولی هنوز این غلط را تکرار می‌کنند و می‌خواهند با شیوه فشار از پایین و نافرمانی مدنی غلط خود را قانونی نشان دهند.

شاکری تصریح کرد: در موضوع مهم حجاب که مسئله‌ای اجتماعی است می‌خواهند در یک بازیگری شیطنت‌آمیز دین را مقابل آرای عمومی قرار دهند، به این ترتیب که اگر مردم گفتند حجاب را نمی‌خواهیم رعایت حجاب در جامعه منتفی شود، این درحالی است که بیرون از خانه حریم اجتماعی است و در تمامی نظام‌ها رعایت منافع عمومی و اکثریت جامعه پذیرفته شده است. نظام دینی که  با رای اکثریت مستقر شد معلوم است که رعایت جنبه‌های فرهنگی دینی نباید در این گونه بازیگری‌ها تخریب شود.

شاکری افزود: به نظر می‌رسد پنهان ماندن مبانی فکری، فلسفی و دینی اصلاح طلبی راه بی فرجامی را در پیش روی آن‌ها قرار داده است و طبیعی است در گذر زمان نتوانند با شاخص‌های خط و مکتب امام خود را هماهنگ کنند.

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی تصریح کرد: دولتی که اکنون سرکار است یک شرکت تعاونی طیف اصلاح طلب، کارگزاران و اعتدالیون است و این شرکت نهایت هنرش در مدیریت مطالبات جامعه همین وضعیت اقتصادی، کاهش ارزش پول ملی، افزایش جهشی قیمت دلار و سکه، تعطیلی گسترده کارگاه‌های تولیدی، به حاشیه رانده شدن بخش خصوصی و رواج پدیده قاچاق در صادرات و واردات کالاست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اینکه آقای حجاریان می‌گوید ما مجبور به حمایت از آقای روحانی شدیم با حرف آقای روحانی متفاوت است، آن‌ها می‌خواهند بگویند رای اصلاح‌طلبان روحانی را رئیس جمهور کرد اما آقای روحانی می‌خواهد بگوید من خودم رای مستقل داشتم و پشتیبانی جریان شما برای نجات خودتان بود. شما کاندیدای رای آوری نداشتید و اگر من را نمی‌پذیرفتید نمی‌آمدید منزوی می‌شدید و  نجات شما در گرو حمایت از من بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار