سلطانی‌زاده گفت: کانال مالی ایران و اروپا با جدیت پیگیری می‌شود و آلمان، فرانسه مدیریت این کانال را در کشور خودشان اجرایی می‌کنند.

پیگیری جدی کانال مالی ایران و اروپا/ بازار ارز به روند واقعی بازگشته استکامران سلطانی زاده مدیرکل روابط عمومی کانون صرافان ایرانیان در گفت‌وگو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: کانال مالی ایران و اروپا با جدیت پیگیری می‌شود و قرار است آلمان و فرانسه مدیریت کانال مالی ایران و اروپا را در کشور خودشان اجرایی کنند.

وی افزود: علاوه بر این، بخش اعظمی از نیازهای ضروری بازار توسط بازار ثانویه تغذیه می‌شود، جمع آوری دلالان و از بین رفتن خریداران غیرحرفه‌ای منجر شده است تا اولین فاکتور بازارها، یعنی آرامش در معاملات برقرار شود.

مدیرکل روابط عمومی کانون صرافان ایرانیان با اشاره به اینکه  اکثر نیازها به سمت بازار رسمی یعنی خود صرافی‌ها سوق پیدا کرده است، اظهار کرد: جامعه به طور رسمی شاهد بی اثری تأثیرات تحریم بر بازارها بود که البته تیم جدید اقتصادی دولت به همراه بانک مرکزی تمهیدات لازم را ظرف مدت کوتاهی برای مقابله با این فشارها تهیه و اجرایی کرده‌اند و همان طور که می‌بینیم یکی از اثرات این سیاست‌ها کاهش نرخ دلار است.

وی افزود: روند کاهشی در بازار مردم را به سمت فروش دلارهای خانگی سوق داده و این روند موجب تأمین منابع ارزی صرافی‌ها و در نتیجه متعادل شدن بازار می‌شود، ضمن اینکه اکثر واردات در نیمه اول ماه انجام شده و به حد قابل توجهی تقاضای دلار کاهش یافته است.

عضو شورای عالی کانون صرافان گفت: بحث خرید نفت ایران توسط چین و بازگشت ارز آن به کشور در مدت حدودا یک ماهه منجر به آرامش بازار و امیدوار بودن به ادامه روند نزولی نرخ شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۰۸ آذر ۱۳۹۷
اگه ملت هجوم نبرن به دلار اينقد ارز گرون نميشه
آخرین اخبار