رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:دولت باید ضمن توجه به مزیت ها جلوی صدور بی رویه بخشنامه های خود را بگیرد.

دولت ازمزیت کاهش واردات استفاده کند/ جلوی صدور بی رویه بخشنامه های دولتی گرفته شودبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان محمدرضا پورابراهیمی در سی و هشتمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان که در سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان برگزارشد، با بیان اینکه وقتی ارزش پول ملی در کشور پایین می‌آید بزرگترین فرصت برای صادرکنندگان است  گفت: باید از مزیت‌های افزایش صادرات و کاهش واردات استفاده کنیم و باید این موضوع مورد تاکید دولت باشد.

وی افزود: بخش عمده صادرات ما بر عهده نهاد‌های عمومی غیردولتی است که مسئولان آن‌ها منصوب به دولت هستند .

پورابراهیمی تصریح کرد:دولت باید با مدیران این مجموعه‌ها که تخلف صادراتی داشته و صادرات کلان نیز در دست آنان است برخورد کند نه اینکه یک صادرکننده معمولی را تحت فشار قرار دهد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان داشت: صادرکننده نمی‌تواند براساس نرخ ارز ثانویه صادرات داشته باشد بلکه باید این نرخ ثابت باشد ، البته نرخ ارز ثانویه از نظر ما قابل قبول نیست و بانک مرکزی باید آن را سامان دهی کند و نرخ ارز ثانویه شناور باشد.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه دوشنبه  آینده جلسه شورای ملی گفتگو در کشور برقرار است، اظهارداشت : بهتر است پیشنهادات در حوزه صادرات را از این شورای گفتگوی استانی به  شورا ی ملی ارسال کنیم.

وی با بیان اینکه بند واو تبصره ۱۶ ویرایش جامع و کاملی نداشته و پیشنویس اصلاحیه برای آن آوردیم که به دلایلی با تاخیر روبه‌رو شده است گفت: اصلاحیه این بند هفته آینده در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود که با تصویب آن تحرک خوبی در نظام بانکی کشور ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز دغدغه جدی صادرات در استان وجود دارد گفت: استان کرمان از قطب‌های صادراتی در کشور است و باید این استان در سطح کلان نیزدیده شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بخشنامه‌های متعددی در حوزه صادرات، ابلاغ شده که از اشکالات وارد بر بانک مرکزی است افزود: دولت باید در گام نخست جلوی صدور بی‌رویه بخش‌نامه‌های خود را بگیرد.

انتهای پیام/ح

جلوی صدور بی رویه بخشنامه ها گرفته شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.