مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسفراین گفت: اراضی سطح زیر کشت زعفران در شهرستان اسفراین نسبت با سال گذشته ۶۸ درصد افرایش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد ، خلیل عاقبتی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسفراین گفت:  هم اکنون اراضی کشت زعفران در شهرستان اسفراین به مقدار ۳۲۱ هکتار است که از این مقدار ۲۲۰ هکتار بارور و الباقی غیر بارور می‌باشد که سطح کشت زعفران در شهرستان اسفراین نسبت با سال گذشته ۶۸ درصد افرایش داشته است.

وی پیش بینی کرد: امسال از هر هکتار زعفران مقدار ۵ کیلوگرم زعفران خشک از مزارع اسفراین برداشت شود.

عاقبتی گفت: سال گذشته مقدار ۷۵۰ کیلوگرم زعفران از سطح ۱۵۰ هکتار برداشت شد که پیش بینی می‌شود امسال تا پایان برداشت محصول زعفران مقدار ۱۱۰۰ کیلوگرم از سطح ۲۲۰ هکتار برداشت شود.

وی با بیان این که گیاه زعفران با حداقل آب می‌تواند علمکرد مناسبی برای کشاورزان و روستائیان داشته باشد، افزود: در این راستا جهاد کشاورزی شهرستان اسفراین نسبت به اصلاح الگو کشت در سطح مزارع اسفراین اقداماتی را انجام داده و گیاهان کم آب طلب را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسفراین از کشاورزان خواست در هنگام برداشت محصول زعفران مسائل بهداشتی و تمیز جمع کردن آن را رعایت کنند، وقبل از بخواب رفتن گیاه زعفران کود‌های ریز مغذی و کامل بصورت محلول پاشی داشته باشند که با رعایت این موارد هم محصول با کیفیت برداشت خواهند کرد و هم کمیت محصول آنان نیز افزایش خواهد داشت.

وی با توجه افزایش سطح زیر کشت زعفران در شهرستان اسفراین اظهار کرد: ایجاد یک کارگاه فرآوری محصول از ضروریات است و اگر احداث این کارگاه عملیاتی شود به افزایش درآمد کشاورزان کمک شایانی خواهد شد.

انتهای پیام / ب

سطح اراضی زیر کشت زعفران در شهرستان اسفراین ۳۲۱ هکتار است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.