سرپرست معاونت مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران از حفاری و تکمیل 98 حلقه چاه نفت و گاز در 8 ماهه سال 97 خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد آل خمیس، سرپرست معاونت مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: از ابتدای فروردین تا پایان آبان ماه سال جاری، 98 حلقه چاه نفت و گاز به عمق 126 هزار و 899 متر بوسیله ناوگان این شرکت در مناطق نفتخیز خشکی و دریایی کشور حفر و تکمیل شد و برای بهره‌برداری در اختیار شرکت‌های متقاضی قرار گرفت.

وی بیان داشت: از این تعداد چاه 44 حلقه توسعه ای و 54 حلقه تعمیری بوده است که 67 حلقه آن در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و 2 حلقه در حوزه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران حفر و تکمیل گردید.

آل خمیس تصریح کرد: در مدت مذکور همچنین 6 حلقه چاه در مناطق عملیاتی شرکت نفت فلات قاره، 13 حلقه در طرح‌های توسعه‌ای شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) و 10 حلقه در قالب پروژه‌ای حفاری شد.

سرپرست معاونت مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری در ادامه افزود: براساس قرارداد میان این شرکت و مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران در این مدت عملیات حفاری 2 حلقه چاه اکتشافی با کاربست دکل‌های 32 و 33 فتح کلید خورد که حفر این چاه‌ها هم اکنون با انجام 2 هزار و 727 متر حفاری در حال اجرا است.

این مقام مسئول اذعان داشت: با تلاش مستمر کارکنان این شرکت در بخش‌های عملیاتی، فنی و پشتیبانی در 8 ماه گذشته حفاری 9 حلقه چاه 75 روز زودتر از برنامه پیش بینی شده از سوی کارفرما به اتمام رسید که از نظر اقتصادی ارزش بالایی دارد.

محمد آل خمیس بیان کرد: شرکت ملی حفاری ایران 73 دستگاه حفاری سبک، سنگین و فوق سنگین ملکی دارد که از این تعداد 70 دکل خشکی در اقصی نقاط نفتخیز کشور مستقر و 3 دکل دریایی در آب‌های خلیج فارس استقرار دارند.

انتهای پیام/گ

بیش از 90 حلقه چاه نقت و گاز حفر  شد

برچسب ها: ملی حفاری ، شرکت نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.