رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: ۵۷ هزار متر مکعب آب به حجم مخازن آب شرب شهر‌های خراسان شمالی افزوده می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد ، غلامحسین ساقی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: با احداث ۱۷ مخزن جدید، ۵۷ هزار متر مکعب به حجم مخازن آب شرب شهر‌های استان افزوده خواهد شد.

وی با اشاره به تعداد مخازن موجود در استان گفت: از ابتدای ایجاد تاسیسات آبی در استان تعداد ۶۰ باب مخزن ذخیره آب با حجم ۱۴۲ هزار و ۶۷۰ متر مکعب در خراسان شمالی ایجاد شده که وظیفه ذخیره آب شرب استان را بر عهده دارند.

ساقی اظهار کرد: با توجه به رشد روز افزون جمعیت شهر نشین در استان و نیاز به منابع آبی جدید، نیاز به مخازن ذخیره آب نیز نمود بیشتری یافته است بطوری که حجم مخازن در حال بهره برداری، گنجایش ذخیره سازی آب مورد نیاز شهروندان را در مواقع پیک مصرف نداشته است.

وی گفت: در حال حاضر از این ۱۷ باب مخزن تعداد چهار مخزن با حجم ۱۵ هزار متر مکعب در شهر‌های بجنورد  یک باب مخزن با حجم ۱۰ هزار متر مکعب در گلستان شهر و یک باب مخزن ۲ هزار متر مکعبی در سایت اداری منطقه ارکان ، شوقان  یک باب مخزن ۱۰۰۰ متر مکعبی  و شهر تیتکانلو یک باب مخزن ۲۰۰۰ متر مکعبی در حال احداث است و فاز مطالعاتی ۱۳ مخزن دیگر در شهر‌های چناران شهر ، حصار گرمخان ، شیروان ، زیارت ، قوشخانه ، صفی آباد ، جاجرم ، سنخواست ، آشخانه ، قاضی ، فاروج ، درق و راز در حال انجام بوده و امید است تا اواخر سال جاری شروع عملیات اجرای برخی از این ۱۳ پروژه نیز آغاز شود.

انتهای پیام / ب

وجود ۶۰ باب مخزن ذخیره آب در خراسان شمالی

برچسب ها: آب و فاضلاب ، آب و شرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.