مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۲۲ میلیون و ۶۱۷ هزار و ۱۵۳مترمکعب آب در استان تولید، تصفیه و گندزدایی شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  بجنورد؛، غلامحسین ساقی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی افزود: از مجموع هفت میلیون و ۲۴۰ هزار و ۵۳۱ مترمکعب آب تولید شده از آب سد‌ها و ۱۵میلیون و ۳۷۶ هزار و ۶۲۲ مترمکعب آب تولید شده از منابع زیر زمینی شامل چاه ها، چشمه‌ها و قنات‌ها است.
ساقی ساعت کارکرد چاه‌های استان را در این مدت ۱۹۲ هزار و ۵۱۲ ساعت و تعداد منابع در مدار را ۹۰ حلقه چاه، سه دهنه چشمه، یک رشته قنات و سه سد عنوان کرد.
وی با بیان اینکه یکی از شاخص‌های رشد بهداشت در هر جامعه ای، برخورداری از آب سالم و بهداشتی است، گفت: در همین راستا ارگان‌هایی همانند دانشگاه علوم پزشکی و شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی بر صحت و سلامت آب شرب شهروندان نظارت دقیق و کامل دارند و برای گندزدایی آب در ابن مدت ۳۵ تن مواد گندزدا مصرف و ۲۱ هزار مورد کلر سنجی آب در استان انجام شده است.
وی افزود: علاوه بر بررسی‌های آزمایشگاهی و انجام نمونه برداری و آزمون‌های فیزیکی، شیمیایی و میکروبی، فعالیت‌های دیگری نظیر شست وشو و گندزدایی مخازن، خطوط انتقال و شبکه توزیع آب به منظور جلوگیری از رشد باکتری‌های بیماری زا به طور مستمر انجام می‌شود.
انتهای پیام/ط


تصفیه و گند زدایی بیش از ۲۲ میلیون متر مکعب آب

برچسب ها: آب و فاضلاب ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.