مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: بر اساس پایش انجام شده از وضعیت سد شیرین دره، آب این سد که به علت گل و لای ناشی از ورود سیلاب به مخزن از مدار مصرف بجنورد خارج شده بود، تا 2 روز آینده وارد مدار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، غلامحسین ساقی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: بر اساس پایش انجام شده از وضعیت سد شیرین دره، آب این سد که به علت گل و لای ناشی از ورود سیلاب به مخزن از مدار مصرف بجنورد خارج شده بود، تا 2 روز آینده وارد مدار می شود.

 غلامحسین ساقی ادامه داد: جاری شدن سیلاب و ورود گل و لای به مخزن سد شیرین دره در چند روز گذشته، سبب کاهش کیفیت آب آشامیدنی شهروندان بجنورد شد و بر این اساس این شرکت به ناچار آب سد را از مدار خارج کرد .

وی افزود: گل و لای موجود در آب سد، 20 برابر وضعیت استاندارد است و به همین علت برای آشامیدن قابل مصرف نیست.
ساقی با بیان اینکه برای تامین آب آشامیدن شهروندان بجنورد، چاه هایی که پیش از این خاموش بود، مورد استفاده قرار گرفته و وارد مدار شده است، افزود: آب این چاه ها پاسخگوی نیاز نیست و اکنون با کمبود آب به میزان 200 لیتر بر ثانیه روبه رو هستیم .

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی تصریح کرد: به علت کاهش ذخیره مخازن آب، بخش هایی از شهر نیز که در نواحی مرتفع قرار دارند در ساعاتی از شبانه روز با قطعی آب روبه رو می شوند و سایر مناطق شهر هم با کاهش فشار آب روبه رو شده اند .

وی با بیان اینکه 400 تا 450 لیتر بر ثانیه از آب آشامیدنی مورد نیاز شهروندان بجنورد از سد شیرین دره تامین می شود، گفت: آب آشامیدنی مورد نیاز شهروندان بجنورد روزانه 600 لیتر بر ثانیه است که این رقم در روزهای پرمصرف تابستان به بیش از یکهزار لیتر بر ثانیه می رسد .

ساقی با بیان اینکه اکنون چاه های بجنورد با تمام توان وارد مدار شده اند، گفت: 200 تا 250 لیتر بر ثانیه آب چاه وارد مدار می شود اما این کفایت مصرف ساکنان بجنورد را نمی کند .

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با بیان اینکه ذخیره سازی آب، سبب افزایش میزان مصرف و بیشتر شدن مشکل کمبود این محصول می شود گفت: از مشترکان درخواست می شود ضمن پرهیز از ذخیره سازی آب، مصرف خود را مدیریت کنند .
شهر بجنورد، مرکز خراسان شمالی 210 هزار نفر جمعیت دارد

انتهای پیام /ب

ورود سیلاب به سد شیرین دره

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.