مدیر توسعه بازرگانی جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: تشکیل زنجیره سیب درختی با مشارکت باغداران و سایر حوزه‌های مرتبط می‌تواند بسیاری از مشکلات بخش تولید و صادرات سیب در استان را حل نماید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،احمد دهقان مدیر توسعه بازرگانی جهادکشاورزی آذربایجان غربی در همایش تشکیل زنجیره صادرات سیب درختی استان که با حضور جمعی از باغداران، تشکل‌های بخش کشاورزی و مدیران و کارکنان بخش باغبانی سازمان جهادکشاورزی درسالن آمفی تئاترساختمان شماره دو جهاد کشاورزی استان ترتیب یافت، اظهار کرد: آذربایجان غربی با تولید بیش از یک میلیون تن سیب درختی در کشور رتبه اول تولید این محصول را دارد که با توجه به اینکه بیش از ۶۰ هزار نفر در این حوزه مشغول فعالیت هستند. تشکیل زنجیره صادرات سیب درختی با مشارکت تولید کنندگان و صادرکنندگان جهت سیاستگذاری برای تولید و همچنین رفع موانع صادرات این محصول ضروری است.
 
دهقان افزود: جهت ثبت زنجیره صادرات سیب استان بنام آذربایجان غربی مشارکت و حضور باغداران در قالب تشکیل تعاونی‌های باغداری یا مشارکت فردی جهت مدیریت و تصمیم سازی این زنجیره لازم و ضروری است.
 
وی اضافه کرد: سازمان جهادکشاورزی استان به عنوان متولی بخش با برگزاری جلسات متعدد و آماده سازی بستر تشکیل از این زنجیره صادراتی جهت رفع مشکلات و معضلات تولید و صادرات سیب اقدامات اساسی انجام داده است که پیش بینی می‌شود با تشکیل این زنجیره صادرات محصول سیب استان تسریع شود.
 
مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان نیز در این همایش گفت:سیب آذربایجان غربی به لحاظ کیفیت مطلوب و تولید قابل توجه در سطح کشور، مورد توجه بیشتر بازار‌های خارجی بوده و ساماندهی تولید، بسته بندی، صادرات و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی این محصول در استان با ثبت این زنجیره صادراتی سیب آذربایجان غربی توسعه می‌یابد.
 
امانی بیان کرد:با تشکیل زنجیره سیب استان و با هدف گذاری تولید برای صادرات، ارزش افزوده این محصول افزایش یافته و واسطه‌های احتمالی در فروش و صادرات این محصول حذف و عایدات آن نصیب باغداران استان می‌شود.
 
انتهای پیام/م
 

برگزاری همایش تشکیل زنجیره صادرات سیب درختی در آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.