رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از تصویب ۵۲۹ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه بخش کشاورزی در سفرهیئت دولت به استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، اسمعیل کریم زاده  رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهارکرد: در پایان این سفر یکروزه، ۴۰ طرح برای اجرا تا پایان سال ۱۳۹۹ در بخش‌های مختلف زیربنایی استان به تصویب رسید، که اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح‌ها ۲ هزار و ۲۶۴ میلیارد تومان است که یکهزار و ۱۲۸ میلیارد تومان از محل منابع دولتی و یکهزار و ۱۳۶ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی در ۲ سال آینده هزینه می‌شود.

کریم زاده افزود: با افتتاح همزمان ۴۶۸ پروژه عمرانی، اقتصادی و تولیدی بخش کشاورزی با فرمان رییس جمهوری و بدست وزیر جهاد کشاورزی در این سفر، بیش از هزار فرصت شغلی در طرح‌های افتتاحی بخش کشاورزی دراستان تثبیت و ایجاد شد که ریاست جمهوری بهره برداری از این طرح‌ها را در یک روزافتخاری برای مردم، کشاورزان و صنایع جانبی کشاورزی در استان عنوان کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه بیش از شش میلیون تن محصولات کشاورزی در استان تولید می‌شود که یک و نیم میلیون تن آن فقط محصول سیب و انگور است و همچنین ۶۰ درصد محصولات کنسانتره تولیدی و صنایع تبدیلی و تکمیلی کشور در این استان فعال است، اما تا کنون سرمایه گذاری‌های مناسبی برای استفاده از این ظرفیت‌های اقتصادی در استان برای گذر از کشاورزی سنتی و توسعه کشاورزی مدرن انجام نگرفته است.

کریم زاده با اشاره به اینکه بخش کشاورزی محور توسعه اقتصادی استان است، تاکید کرد: توسعه پایدار بخش کشاورزی، صنایع تبدیلی، ایجاد گاوداری‌های صنعتی بزرگ مقیاس، توسعه کشت‌های متراکم گلخانه‌ای و واحد‌های کشت بافت، ایجاد مراکز بسته بندی توزیع مواد دامی برای شمالغرب کشورو ارتقای سیستم‌های نوین آبیاری در اراضی حوضه آبریز دریاچه ارومیه در استان باید در اولویت کار‌های اجرایی قرار گیرد.

لازم به ذکر است که حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران و هیات دولت روز دوشنبه این هفته در دومین سفر استانی به آذربایجان غربی سفر کردند.
 
انتهای پیام/م
 

تصویب میلیاردها ریال اعتبار برای توسعه کشاورزی در آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.