پیشکسوت فوتبال ایران گفت: مدیریت کی روش در تیم ملی موفقیت آمیز بوده و تمام تیم‌های آسیایی از ایران می‌ترسند

مسعود معینی پیشکسوت فوتبال ایران ،  در گفت و گو با  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره مشاجره های لفظی کارلوس کی روش با برانکو ایوانکوویچ و ارسال نامه  از سوی دبیر کل فدراسیون فوتبال به باشگاه پرسپولیس برای تذکر دادن به سرمربی کروات این تیم تصریح کرد: خلاقیت محصول کار گروهی است و ما هم در گذشته تصور می کردیم آدم خلاق، فردی است که بتواند به تنهایی کاری انجام دهد. متاسفانه به دلیل نگرش های مادی و موفقیت های فردی در این زمینه ضعیف هستیم و هرکسی می خواهد به موفقیت خودش فکر کند.به همین دلیل باید از این نگرش بیرون بیاییم. هر کسی در جایگاه خودش قابل احترام است. از تدارکات تا سرمربیان تیم ملی و باشگاه ها همه باید به هم احترام بگذاریم. حاصل این احترام گذاری، کار گروهی خوب و موفقیت همه جانبه برای تیم ملی و باشگاه ها می شود.

کی روش کاری کرده است که بازیکنان تیم ملی بدانند چگونه رفتار کنند

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران درباره ارزیابی اش از شانس این تیم برای قهرمانی در جام ملتهای آسیا گفت: به نتایج تیم ملی در جام جهانی افتخار می کنم اما از لحاظ کیفیت فوتبال برای اینکه به سطح تیم هایی مانند کره جنوبی و ژاپن برسیم به زمان نیاز داریم چراکه این حریفان از ما جلوتر هستند. ابتدای ورود کی روش به ایران از منتقدان سرسخت این مربی بودم اما پس از مدتی متوجه شدم پایه و اساس مدیریت قوی در تیم ملی حاکم شده است و بازیکنان با پیدا کردن راهشان می دانند چگونه رفتار کنند.

تمام تیم های آسیایی از تیم ملی ایران می ترسند

او ادامه داد: با وجود اینکه سید جلال حسینی برای جام جهانی به تیم ملی دعوت نشد اما پاسخ او به این موضوع مرا شگفت زده کرد و این امر نشان دهنده مدیریت کی روش است. ضمن اینکه سرمربی تیم ملی گفت سید جلال حسینی در قلب من جا دارد. به همین دلیل فکر می کنم مدیریت کی روش در تیم ملی موفقیت آمیز بوده و تمام تیم های آسیایی از ایران می ترسند. فکر می کنم تیم قدرتمندی به جام ملتهای آسیا اعزام می کنیم و یکی از شانس های مسلم قهرمانی هستیم. اگرچه نباید از کره جنوبی، عراق، ژاپن،  استرالیا، عربستان، قطر و امارات هم غافل باشیم.

باید از افکار و نظرات افراد بازنشسته استفاده کنیم

عضو سابق هیئت مدیره باشگاه استقلال درباره احتمال جدایی امیرعباس ملکی و جواد قراب از جمع اعضای هیئت مدیره فعلی این باشگاه گفت: اگر نگاهمان تنها به ایران باشد و به جامعه خودمان فکر کنیم به جایی نمی رسیم. ایران با کشورهایی مانند چین و ژاپن ارتباط خوبی دارد و اگر با نگاهی به وضعیت مدیریتی آنها متوجه می شوید این 2 کشور را افراد با تجربه اداره می کنند اما جوان ها هم کار را انجام می دهند. نباید اجازه دهیم افکار و نظرات افراد 65 تا 70 ساله که در اوج تجربه و پختگی قرار دارند در کمیته ها مطرح نشود. با این وجود باید جوان ها را هم وارد کارزار کنیم تا از تجربه بازنشستگان استفاده کنند. یک قاضی جوان به حدی کنار قاضی باتجربه در دادگاه می نشیند تا به قاضی باتجربه تبدیل شود.

مشکل استقلال در ابتدا مدیریتی سپس مالی و در نهایت فنی است

معینی درباره ارزیابی اش از ادامه حضور وینفرد شفر روی نیمکت سرمربیگری استقلال گفت: مشکل شفر و استقلال از دست دادن سه تا چهار مهره کلیدی بود. تیم های مطرح در کل دنیا به ویژه استقلال و پرسپولیس باید بازیکنان بزرگی در ترکیب داشته باشند. تیم ما با از دست دادن جپاروف، ابراهیمی و تیام 50 تا 60 درصد کیفیت خود را از دست داد و تا جوان ها بتوانند جایگزین این نفرات شوند باید مدتی بگذرد. البته مشکل اساسی و اصلی استقلال، مدیریتی، مالی و در نهایت فنی است.

نگرش دهداری مانند مربیان کشورهای پیشرفته بود

معینی درباره برگزاری مراسم سالگرد مرحوم پرویز دهداری، معلم اخلاق فوتبال ایران بیان کرد: بی شک برگزاری چنین مراسم هایی نه تنها برای پرویز خان بلکه برای تمام زحمتکشان فوتبال و ورزش که دهداری نمونه آنها بود بسیار خوب است. دهداری ابتدا راه و روش انسانیت یعنی چگونه زندگی کردن، درس خواندن، رفتار خانوادگی و اجتماعی را به ما یاد داده و پس از آن به فوتبالمان می پرداخت. این یکی از یادگاری های من از دهداری است و همیشه سعی داشتم ابتدا به عنوان یک انسان خودم را مطرح کنم و سپس یک فوتبالیست باشم.

او ادامه داد: تاثیر دهداری در زندگی تمام بازیکنان و هم بازیانش مشهود بود. نگرش و فلسفه دهداری مانند مربیانی بود که اکنون در کشورهای پیشرفته شاهد آن هستیم. افرادی که ابتدا شخصیت بازیکن را می سازند و سپس از او فوتبالش را می خواهند. از بانیان این مراسم تشکر کرده و امیدوارم روح دهداری شاد باشد.


بیشتر بخوانید:

تورک: پرونده برانکو و کی روش در کمیته اخلاق تشکیل شد/ بزودی جزئیات را در اختیار رسانه ها قرار می دهیم 

برانکو: بازیکنان انتظار دارند که مسائل روزمره شان تامین شود/ شرایط بازیکنان را درک می کنم

کی روش: فکر می کنم شما می دانید سرمربی بعدی تیم ملی چه کسی است/ بازنده خوبی نیستیم


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار