چهل و چهارمین نشست مجمع عمومی شورای المپیک آسیا جهت انتخاب رئیس، نواب رئیس و اعضای هیئت اجرایی شورای المپیک آسیا در بارات مانداپام دهلی نو آغاز شد.

چهل و چهارمین نشست مجمع عمومی شورای المپیک آسیا جهت انتخاب رئیس، نواب رئیس و اعضای هیئت اجرایی شورای المپیک آسیا لحظاتی پیش در بارات مانداپام دهلی نو با حضور روسای کمیته‌های المپیک OCA و محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان آغاز شد.

در این نشست رئیس شورای المپیک، ۵ نواب رئیس و ۵ عضو هیات اجرایی از ۵ زون آسیا بر اساس قوانین جدید اساسنامه OCA انتخاب می‌شوند که البته در راستای برابری جنسیتی از هر زون آسیا یکی از دو نفر انتخاب شده یعنی نواب رئیس و عضو هیئت اجرایی حتما می‌بایست یک نفرشان زن باشد. انتخابات فوق بر اساس اساسنامه جدید شورای المپیک آسیا که قبلا در تایلند به تایید مجمع عمومی و اعضا رسیده است برگزار می‌شود.

به همین منظور روز گذشته محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی المپیک به همراه سید فرید فتاحیان مدیر امور بین الملل کمیته ملی المپیک تهران را به مقصد دهلی نو ترک کرده و در حال حاضر در مجمع حضور دارند.

گفتنی است: هفدهم تیر ماه سال ۱۴۰۲ بود که انتخابات شورای المپیک آسیا در بانکوک تایلند برگزار و شیخ طلال الفهد وحسین المسلم هر دو از کویت برای ریاست OCA کاندیدا بودند که در نهایت شیخ طلال با ۲۴ رای به عنوان رئیس جدید شورای المپیک آسیا انتخاب شد و حسین المسلم نیز با ۲۰ رای در رده دوم قرار گرفت، اما پس از چندی IOC به انتخابات شورای المپیک آسیا ورود و نتایج آنرا نپذیرفت و رای به برگزاری مجدد آن داد تا شورای المپیک آسیا با سرپرستی راجا راندیر سینک هندی به فعالیت خود ادامه دهد که در حال حاضر نیز وی تنها کاندیدای پست ریاست شورای المپیک آسیا نیز می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار