در پی افزایش سطح تولیدات نفتی عربستان سعودی، قیمت نفت کاهش یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال افزایش سطح تولید نفت عربستان سعودی، بهای طلای سیاه امروز (سه شنبه) با کاهش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با 70 سنت کاهش به 59 دلار و 78 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) هم با 75 سنت کاهش، 50 دلار و 88 سنت در هر بشکه معامله شد.

عربستان سعودی سطح تولید نفت خود را در ماه نوامبر سال جاری میلادی به بالاترین سطح رساند. در واقع عربستان سعودی سطح تولید نفت خود را به 11.1 تا 11.3 میلیون بشکه رساند. بهای نفت از اوایل ماه اکتبر با کاهش زیادی همراه بوده است. کارشناسان همچنان در انتظار نتایج نشست گروه 20 در بوئنوس آیرس، پایتخت آرژانتین و همچنین نشست آتی اعضای اوپک در وین هستند.

سران گروه 20 از تاریخ 30 نوامبر تا 1 دسامبر در آرژانتین با یکدیگر ملاقات می کنند و جنگ تجاری میان آمریکا و چین موضوع اصلی این نشست خواهد بود. نشست اوپک در وین هم قرار است در تاریخ 6 دسامبر سال جاری میلادی برگزار شود و کشورهای غیرعضو این سازمان شامل روسیه هم در آن حضور خواهند داشت.

به دنبال ایجاد ثبات در ارزش دلار آمریکا هم بهای طلا با کاهش همراه بود. بهای هر اونس طلا با 0.1 درصد کاهش به 1220.97 دلار رسید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار