رئیس جمهور آمریکا گفت اگر این کشور به توافق تجاری با چین دست پیدا نکند بر ۲۶۷ میلیارد دلار دیگر از محصولات ساخت چین تعرفه وضع می‌کند.

هشدار ترامپ درباره وضع تعرفه بر ۲۶۷ میلیارد دلار محصول ساخت چینبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد: «اگر به توافق تجاری با چین دست پیدا نکنیم بر ۲۶۷ میلیارد دلار دیگر از محصولات ساخت چین تعرفه وضع خواهم کرد.»

ترامپ گفت ممکن است تعرفه وضع شده بر واردات دویست میلیارد دلار محصولات ساخت چین را از ده درصد کنونی به ۲۵ درصد افزایش دهد.

ترامپ همچنین تهدید کرد بر تمامی محصولات وارداتی دیگر از چین تعرفه وضع خواهد کرد.

ترامپ در گفتگو با وال استریت ژورنال درست چهار روز پیش از دیدار با شی جینپینگ رئیس جمهور چین در آرژانتین گفت: «بسیار بعید» است که درخواست چین را مبنی بر عدم افزایش تعرفه بپذیرد. این تصمیم ترامپ از اول ژانویه اجرایی خواهد شد.

ترامپ در گفتگو با وال استریت ژورنال گفت: «تنها توافق ممکن می‌تواند این باشد که چین اقتصاد خود را به روی رقابت با آمریکا باز کند.»

ترامپ که قرار است این هفته در حاشیه نشست گروه بیست در بوئنوس آیرس با شی جینپینگ دیدار کند، گفت، اگر مذاکرات موفقیت آمیز نباشند بر تمامی دیگر محصولات وارداتی از چین تعرفه وضع خواهد کرد.

ترامپ گفت، دور بعدی تعرفه‌ها شامل لپتاپ‌ها و تلفن‌های ساخت شرکت اپل که از چین وارد آمریکا می‌شوند هم خواهد شد.

این محصولات بخشی از فهرست ۲۶۷ میلیارد دلاری کالا‌هایی هستند که هنوز بر آن‌ها تعرفه اعمال نشده است.

تلفن‌های همراه و رایانه‌ها که از جمله بزرگترین اقلام صادراتی چین به آمریکا هستند به این علت که واشنگتن تلاش می‌کند آثار وضع تعرفه را بر مصرف کنندگان آمریکایی به حداقل برساند تا کنون در فهرست‌های تعرفه‌ای جای نگرفته بودند.

تیم کوک مدیرعامل شرکت اپل شخصا موضوع تعرفه‌ها را با ترامپ مطرح کرده و به او گفته که با وجود نگرانی‌های واقعی درباره روابط تجاری دو طرف، تعرفه‌ها لزوما بهترین راه برای حل و فصل این نگرانی‌ها نیستند.

انتهای پیام/

هشدار ترامپ درباره وضع تعرفه بر ۲۶۷ میلیارد دلار محصول ساخت چین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار